۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۱

آمازون میهمان جدید رقابت اینتل و AMD برای ساخت پردازنده های 96 هسته ای

ایتنا- دو غول بزرگ دنیای تولید پردازنده بار دیگر وارد یک رقابت بزرگ شده و قصد دارند تا برای تحقق 96 هسته پردازشی برای پردازنده به مسابقه جذابی دست بزنند که ممکن است جهان کامپیوتر را یک گام به جلو براند ولی در این میان آمازون به یکباره عرصه را از هر دو رقیب ربوده است.
آمازون میهمان جدید رقابت اینتل و AMD برای ساخت پردازنده های 96 هسته ای
دو غول بزرگ دنیای تولید پردازنده بار دیگر وارد یک رقابت بزرگ شده و قصد دارند تا برای تحقق 96 هسته پردازشی برای پردازنده به مسابقه جذابی دست بزنند که ممکن است جهان کامپیوتر را یک گام به جلو براند ولی در این میان آمازون به یکباره عرصه را از هر دو رقیب ربوده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب سایت خبری تحلیلی Techrader، هر سه شرکت در تلاش هستند تا چنین محصولی را با سرعت بالا و با کیفیت و عملکرد خیره کننده به بازار عرضه کنند و با توجه به ورود رقیب سوم در بازار، باید گفت که اینتل و AMD غافلگیر شده و هر دو از رقیب خود عقب افتادند.
 
شرکت آمازون به سراغ ارائه ساختاری جدید به نام مارول رفته است که بخشی از ساختاری بزرگ به نام گرویشن 2  است.
حال در این راستا مشخص شده است که ThunderX3 قرار است تا سومین نسل از پردازنه سرور آمازون خواهد بود.
 

در حقیقت این پردازنده از چندین بخش دیگر ساخته شده است که توسط یک استارت آپ کوچک به نام Cavium ساخته شده است و به همین دلیل نیز این فناوری کاملا در اختیار آمازون خواهد بود و به هیچ عنوان هیچ شرکت دیگری امکان استفاده از آن را نخواهد داشت.

ThunderX3 یک پردازنده ویژه است که امکان استفاده بیش از دو رشته برای هر هسته فیزیکی دارد و با این حساب تعداد 96هسته فیزیکی آن موجب خواهد شد که پردازنده یاد شده دارای 384 رشته باشد.

هر یک از این تعداد هسته یک نسخه ویرایش شده و ویژه از Arm v8.3+ است که امکان استفاده از کلاکی در سطح 3 گیگاهرتز را نیز دارد.
به این ترتیب سرورهای ایجاد شده با این پردازنده امکان استفاده از دو سوکت و تعداد 16 کنترل کننده DDR4 خواهد بود و این کار 120 درصد توان بالاتر از رقبا را به شرکت آمازون هدیه خواهد داد.
 
کد مطلب: 60372
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام