۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۶
در نمایشگاه کامپیوتکس:

AMD پردازنده ۱۶ هسته‌ای عرضه کرد، اینتل ۱۸ هسته‌ای

ایتنا - این پردازنده با 16 هسته و 32 رشته ساخته شده است و چهار کانال مجزا برای حافظه رم DDR4 را شامل می‌شود.
AMD پردازنده ۱۶ هسته‌ای عرضه کرد، اینتل ۱۸ هسته‌ای


شرکت تراشه‌ساز مشهور AMD در خانواده محصولات Ryzen 9 به تازگی پردازنده جدید Ryzen 9 1998X را عرضه کرده و آن را در نمایشگاه جهانی کامپیوتکس در معرض دید عموم گذاشته است. مطابق گفته شرکت، پردازنده مذکور با ۱۶ هسته پردازشگر مجزا خواهد بود.
گفتنی است که این نمایشگاه،‌ یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهانی برای عرضه محصولات جدید شرکت‌هاست که برای رقابت بیشتر به شدت به فعالیت در آن می‌پردازند.

بنا به گفته مسئولین این شرکت، این پردازنده بخشی از طرح جامع Threadripper محسوب می‌شود که شرکت مذکور برای نخستین بار جزئیات مربوط به آن را دو هفته پیش منتشر کرده است.

نکته بسیار جالب برای صاحبنظران بازار در این میان،‌ این است که این پردازنده جدید AMD یک روز پس از معرفی تراشه Skylake-X Core i9 شرکت اینتل معرفی شده است، ضمن آنکه پردازنده اینتل با ۱۸ هسته پردازشگر عرضه شده است!
کارشناسان معتقدند، این گامی قابل توجه در رقابت این دو شرکت مهم عرصه فناوری اطلاعات محسوب می‌گردد که نهایتاً دنیای پردازنده‌ها را هر چه بیشتر توسعه می‌بخشد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سی‌نت، خانواده پردازنده‌های Ryzen 9 بخشی از پلتفرم قدرتمند X399 شرکت AMD برای رایانه‌های رومیزی محسوب می‌شوند و شرکت مزبور در نمایشگاه کامپیوتکس، انواع مختلفی از این سری را عرضه کرده است.
بر طبق جزئیات اعلام شده، این پردازنده با ۱۶ هسته مجزا و ۳۲ رشته ساخته شده است و چهار کانال مستقل برای حافظه رم DDR4 را شامل می‌شود.

 

از نظر کارشناسان، تفاوت فنی این محصول نسبت به تراشه ۱۸ هسته‌ای اینتل این است که مدل رقیب، دو کانال مخصوص حافظه رم را در خود جای داده است.
به نظر می‌رسد استراتژی شرکت اینتل این است که کاربران در صورت تمایل هزینه بیشتری بپردازند تا ظرفیت حافظه DDR4 را افزایش دهند.

ضمناً نکته مبهم در استراتژی شرکت AMD در معرفی این محصول جدید این است که هنوز اعلام نکرده هر یک از هسته‌ها چه توانی را دارا می‌باشند و همچنین کاربران چطور می‌توانند در رایانه‌های شخصی از آن بهره‌مند گردند.
 
کد مطلب: 49108
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام