۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸

مشکل امنیتی سیستم Wi-Fi ویندوز ۱۰برای سازمان‌ها

ایتنا - این قابلیت در ویندوز ۱۰ به کاربران امکان می‌دهد رمز عبور شبکه Wi-Fi را با دوستان فیس‌بوک هم به اشتراک بگذارند.
مشکل امنیتی سیستم Wi-Fi ویندوز ۱۰برای سازمان‌ها


یکی از قابلیت‌های ویندوز فون این است که به کاربر امکان می‌دهد رمز عبور شبکه Wi-Fi را با افرادی که نام آنها در لیست دفترتلفن موجود است به اشتراک بگذارد و این طور که خبرگزاری The Register خبر داده است، این اتفاق می‌تواند در نسخه موبایلی سیستم عامل ویندوز ۱۰ باعث بروز ناامنی جدی شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، قابلیت Wi-Fi Sense هم‌اکنون به کاربران گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون ۸.۱ امکان می‌دهد برای گوشی هوشمند خود که به صورت بی‌سیم به لپ‌تاپ متصل شده است رمز عبور در نظر بگیرند.

اما گفته می‌شود که این قابلیت به صورت پیش‌فرض در ویندوز ۱۰ فعال است و به گفته کارشناسان، این سیستم می‌تواند قابلیت‌های بیشتری نسبت به ویندوز فون ارائه دهد. اما با این وجود مسئله مذکور می‌تواند برای سیستم امنیتی سازمان‌ها مشکلات فراوان به وجود آورد و امکان اتصال همزمان گوشی مبتنی بر ویندوز ۱۰ با ده‌ها لپ‌تاپ آنها را سردرگم کند.

اگرچه سیستم Wi-Fi Sense رمز عبور را به صورت متنی به لیست اعضای دفترتلفن ارائه نمی‌کند، اما این قابلیت می‌تواند به اطرافیان امکان دهد که اگر در سیستم Outlook.com عضو باشند یا نام آنها در لیست اعضای اسکایپ موجود باشد، به شبکه Wi-Fi شما متصل شوند.

 

در ویندوز ۱۰ این قابلیت به‌روز شده است و به جز موارد مذکور به کاربران امکان می‌دهد رمز عبور شبکه Wi-Fi را با دوستان فیس‌بوک هم به اشتراک بگذارند. این مسئله به آن معنی خواهد بود که مایکروسافت می‌تواند به تمامی این لیست‌ها دسترسی داشته باشد.

در بخش پرسش و پاسخ مربوط به قابلیت Wi-Fi Sense روی سایت اینترنتی مایکروسافت گفته شده است: «برای شبکه‌هایی که انتخاب می‌کنید تا آنها را به اشتراک بگذارید و دسترسی بقیه را به آنها ممکن کنید، رمزعبور از طریق سیستم ارتباطی رمزگذاری شده ارسال و روی یک فایل رمزگذاری شده در رایانه مقصد ذخیره می‌شود. شما با این قابلیت می‌توانید انواع شبکه‌های بی‌سیم را به اشتراک بگذارید.»
 
کد مطلب: 36948
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام