۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۷

ویروسی که حساب‌کاربری شبکه‌های اجتماعی را کنترل می‌کند

ایتنا- ویروس Linux/moose با فعالیت تقلبی در شبکه‌های اجتماعی قصد سرقت ترافیک شبکه کاربران را دارد.
ویروسی که حساب‌کاربری شبکه‌های اجتماعی را کنترل می‌کند


تیم تحقیقاتی eset به تازگی ویروسی از خانواده malwareها را شناسایی کرده که با نفوذ به شبکه‌های اینترنتی کاربران، علاوه بر سرقت ترافیک اینترنت، مدیریت شبکه‌های اجتماعی آنها را به دست می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از فارس، این تخریب‌گر که Linux/moose نام دارد توسط تیم تحقیقاتی eset یافت شده است که با فعالیت تقلبی در شبکه‌های اجتماعی در واقع قصد سرقت ترافیک شبکه کاربران را دارد.

این ویروس جدید از خانواده malware در ظاهر جدید خود به روتر شبکه‌های لینوکسی رخنه کرده و در مرحله اول ترافیک شبکه را می‌بلعد.

پس از آن خود را با عنوان یک پروکسی به سیستم معرفی کرده و در نهایت کوکی‌ها را به سرقت برده تا با این روش بتواند سکان شبکه اجتماعی شما را به دست بگیرد.

در این زمان می‌تواند به جای شما مدیر شبکه‌های اجتماعیتان همچون فیس‌بوک، توئیتر و اینستاگرام شود و پیغام‌های دیگران را از طرف شما بپسندد و یا کاربران دیگر را بدون اطلاع شما دنبال کند.

این نوع malware پس از عدم شناسایی توسط آنتی ویروس‌های غیر اورجینال و به روز نشده، سعی می‌کند با دور زدن مسیر روترها از نقطه‌ای دیگر از جهان به شبکه کاربر وارد شود تا با حمله به DNS و از بین بردن دیگر malwareها شبکه کاربر را به تسخیر خود در آورده و مالک شبکه‌های اجتماعی شما شود.

یکی از محققین بخش malware شرکت eset درباره Linux/moose می‌گوید: این ویروس دسترسی‌هایی برای خود ایجاد می‌کند تا بتواند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کند.

متاسفانه نرم‌افزارهای امنیتی از طرف کاربران جدی گرفته نمی‌شوند و همین باعث شده این گونه تهدیدها روزبه‌روز افزایش یافته و شبکه‌ها را تخریب کنند.
کد مطلب: 36685
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام