۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶

نسل پنجم شبکه تلفن همراه تمام صنایع را تحت تاثیر قرا خواهد داد

ایتنا- خوانساری: پاسخگویی به نیاز کاربران بر اساس فناوری‌های جدید در نسل پنجم شبکه تلفن همراه صورت خواهد گرفت.
نسل پنجم شبکه تلفن همراه تمام صنایع را تحت تاثیر قرا خواهد داد


رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نسل پنجم شبکه تلفن همراه '5G' فقط یک فناوری مخابراتی و ارتباطی صرف نیست، گفت: این فناوری تمامی صنایع را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.


به گزارش ایتنا از ایرنا،دکتر محمد خوانساری در همایش شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه، فرصت‌ها چالش‌ها و رویکردها (5G) که یکشنبه (24 خرداد) با حضور محققان و صاحبنظران در سالن همایش‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد:دانشگاه‌ها،صنایع و مراکز پژوهشی باید آمادگی لازم را برای پاسخگویی به نیازها و ایجاد زیر ساخت‌های این فناوری را داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نسل چهارم شبکه تلفن همراه (4G) پاسخگوی نیازهای کاربران در آینده نخواهد بود گفت:پاسخگویی به این نیازها بر اساس فناوری‌های جدید در نسل پنجم شبکه تلفن همراه صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه گفت: فعالیت‌های جدیدی در زمینه نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه در این پژوهشگاه انجام شده است.

خوانساری اظهار امیدواری کرد: این همایش بتواند جهت‌گیری‌های فعالیت پژوهشی برای متولیان امر انجام دهد و زمینه مشارکت دستگاه‌ها را برای بهره‌گیری از این فناوری جدید فراهم کند.

وی ادامه داد:معرفی تحقیقات درحال انجام، چالش‌های فناوری، محدودیت‌های فرکانسی و تأثیرگذاری بر دیگر شبکه‌ها و فناوری‌ها از جمله اهداف این همایش است.

تأثیرپذیری از دیگر فناوری‌ها، مشخصه‌های پیشنهادی و ارائه راهکارهای مناسب با همکاری متخصصان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران و جهان در زمینه شبکه‌های نسل پنجم (5G) از دیگر اهداف این همایش است.

جهت‌گیری، چشم‌انداز و روند فناوری‌های نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی، نیازمندی‌های نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی در زمینه‌های معماری شبکه،خدمات، مدیریت و امنیت و نیز رویکرد سازمان تنظیم مقررات، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، استانداردسازی در نسل پنجم شبکه‌های ارتباط از محورهای این همایش است.

6 کارگاه آموزشی در قالب این همایش برگزار می‌شود که سه کارگاه در روز گذشته برگزار و بقیه نیز فردا ( دوشنبه ) با حضور علاقمندان برگزار خواهد شد.
کد مطلب: 36613
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام