کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نسل پنجم شبکه تلفن همراه تمام صنایع را تحت تاثیر قرا خواهد داد

خبرگزاری ايرنا , 25 خرداد 1394 ساعت 11:36

ایتنا- خوانساری: پاسخگویی به نیاز کاربران بر اساس فناوری‌های جدید در نسل پنجم شبکه تلفن همراه صورت خواهد گرفت.




رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نسل پنجم شبکه تلفن همراه '5G' فقط یک فناوری مخابراتی و ارتباطی صرف نیست، گفت: این فناوری تمامی صنایع را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.


به گزارش ایتنا از ایرنا،دکتر محمد خوانساری در همایش شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه، فرصت‌ها چالش‌ها و رویکردها (5G) که یکشنبه (24 خرداد) با حضور محققان و صاحبنظران در سالن همایش‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد:دانشگاه‌ها،صنایع و مراکز پژوهشی باید آمادگی لازم را برای پاسخگویی به نیازها و ایجاد زیر ساخت‌های این فناوری را داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نسل چهارم شبکه تلفن همراه (4G) پاسخگوی نیازهای کاربران در آینده نخواهد بود گفت:پاسخگویی به این نیازها بر اساس فناوری‌های جدید در نسل پنجم شبکه تلفن همراه صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه گفت: فعالیت‌های جدیدی در زمینه نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه در این پژوهشگاه انجام شده است.

خوانساری اظهار امیدواری کرد: این همایش بتواند جهت‌گیری‌های فعالیت پژوهشی برای متولیان امر انجام دهد و زمینه مشارکت دستگاه‌ها را برای بهره‌گیری از این فناوری جدید فراهم کند.

وی ادامه داد:معرفی تحقیقات درحال انجام، چالش‌های فناوری، محدودیت‌های فرکانسی و تأثیرگذاری بر دیگر شبکه‌ها و فناوری‌ها از جمله اهداف این همایش است.

تأثیرپذیری از دیگر فناوری‌ها، مشخصه‌های پیشنهادی و ارائه راهکارهای مناسب با همکاری متخصصان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران و جهان در زمینه شبکه‌های نسل پنجم (5G) از دیگر اهداف این همایش است.

جهت‌گیری، چشم‌انداز و روند فناوری‌های نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی، نیازمندی‌های نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی در زمینه‌های معماری شبکه،خدمات، مدیریت و امنیت و نیز رویکرد سازمان تنظیم مقررات، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، استانداردسازی در نسل پنجم شبکه‌های ارتباط از محورهای این همایش است.

6 کارگاه آموزشی در قالب این همایش برگزار می‌شود که سه کارگاه در روز گذشته برگزار و بقیه نیز فردا ( دوشنبه ) با حضور علاقمندان برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 36613

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36613/نسل-پنجم-شبکه-تلفن-همراه-تمام-صنایع-تحت-تاثیر-قرا-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir