۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۷

رشد نجومی در انتظار بازار فناوری‌های پوشیدنی

ایتنا – علیرغم تعویقی که در عرضه ساعت هوشمند اپل رخ داد، بازار فناوری‌های پوشیدنی بازهم با پیشرفتی چشمگیر روبرو بود و آمار خبر از دوبرابر شدن فروش این محصولات در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ دارند.
رشد نجومی در انتظار بازار فناوری‌های پوشیدنی


علیرغم تاخیری که در عرضه ساعت هوشمند اپل رخ داد، بازار فناوری‌های پوشیدنی باز هم با پیشرفتی چشمگیر روبرو بود و آمار خبر از دو برابر شدن فروش این محصولات در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ دارند.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبری Digitimes، بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که با عرضه شدن ساعت هوشمند اپل شاهد یک جهش ویژه در آمار فروش فناوری‌های پوشیدنی باشیم ولی علیرغم به تعویق افتادن عرضه این محصول، باز هم شاهد رشدی نجومی در این رده هستیم که موجب امیدواری شرکت‌های سازنده سخت‌افزارهای این رده شده است.

بر اساس آمارهای به دست آمده در سه ماه نخست سال ۲۰۱۵ شاهد رشدی ۲۰۰ درصدی در فروش محصولات رده فناروی‌های پوشیدنی بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود که این آمار با عرضه شدن محصول اپل در این رده به سطحی جدید از رشد وارد شود.


در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی در سراسر جهان تعداد ۳ میلیون ۸۰۰ هزار دستگاه به فروش رفتند ولی این آمار در پایان ماه سوم سال ۲۰۱۵ به زقم باورنکردنی ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده است و به نظر می‌رسد که سرانجام فناوری‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند در حال یافتن جایگاه خود در میان کاربران هستند.

البته ورود بسیاری از شرکت‌ها به بازار ساخت این محصولات توانسته است بر روی این بازار تاثیر بسزایی بگذارد زیرا محموع فروش در این رده افزایش داشته است ولی مجموع رقم حاصل شده از این فروش با رشد آمار فروش برابری نمی‌کند.
این امر نشان دهنده محبوبیت بالای ابزارهایی مانند ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت است.

شایان ذکر است که بزرگ‌ترین توفیق در این رده از آن شرکت شیائومی بوده است که برای نخستین بار محصولی در این رده را عرضه کرده است و موفق به مالکیت نزدیک به یک چهارم بازار مصرف شده است و تنها فیت‌بیت مالکیت بیشتری نسبت به این محصول داشته و در رده نخست جدول قرار گرفته است.
رده سوم نیز با ۶.۱ درصد از آن شرکت گارمین است و سامسونگ نیز با ۵.۳ درصد از بازار فروش موفق به کسب رتبه چهارم شده است.
 
کد مطلب: 36495
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام