۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۷

سه‌چهارم سازمان‌ها از دستگاه‌های شخصی کارمندان استفاده می‌کنند

ایتنا - سیاست‌های BYOD در سازمان‌های کوچک بیشتر اجرا می‌شود و سازمان‌های بزرگ تمایل کمتری به این کار دارند.
سه‌چهارم سازمان‌ها از دستگاه‌های شخصی کارمندان استفاده می‌کنند


از سال ۲۰۰۹ میلادی که مفهوم "استفاده از دستگاه الکترونیکی شخصی در محیط کار"(BYOD) مورد توجه قرار گرفت، تحولات بزرگی در صنایع مختلف ایجاد شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان سازگاری سازمان‌ها با دستگاه‌های الکترونیکی شخصی همچنان رو به افزایش است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، نتایج حاصل از مطالعات جدید نشان داده است که ایجاد فضای لازم برای استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی کارمندان در محیط کار به سازمان‌ها کمک کرده است هزینه‌های سخت‌افزاری و خدمات IT خود را به میزان قابل ملاحظه کاهش دهند.
البته در برخی موارد اجرای این سیاست باعث شده است بخش IT سازمان متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتر شود.

بررسی‌هایی که پیش از این در زمینه BYOD انجام شد نیز استقبال سازمان‌ها از این فرآیند را تایید می‌کرد.
به عنوان مثال در فوریه ۲۰۱۳ کارشناسان مرکز Tech Pro با انجام مطالعه‌ای متوجه شدند که ۴۴ درصد سازمان‌ها به کارمندان خود اجازه می‌دهند از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی استفاده کنند، ۱۸ درصد قصد داشته‌اند طی ۱۲ ماه آینده این امکان را برای کارمندان خود ایجاد کنند و ۳۷ درصد سازمان‌ها هم این نظریه را وتو کرده‌اند.

بررسی دیگر در می ۲۰۱۴ نیز این مسئله را نشان داد که تنها ۱۱ درصد سازمان‌ها از فناوری‌های پوشیدنی استفاده می‌کنند و البته قرار است بودجه آنها در سال ۲۰۱۵ میلادی برای خرید فناوری‌های پوشیدنی افزایش یابد.

 

مرکز Tech Pro هم‌اکنون اعلام کرده است که سه‌چهارم سازمان‌ها اجازه استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی در محل کار را برای کارمندان خود صادر کرده‌اند.

همچنین مشخص شده است که سیاست‌های BYOD در سازمان‌های کوچک بیشتر اجرا می‌شود و سازمان‌های بزرگ تمایل کمتری به استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی کارمندان دارند.

در حال حاضر سازمان‌های آمریکایی بیشترین استفاده را از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی کارمندان می‌برند و پس از آن اروپایی‌ها حرف نخست را در این زمینه می‌زنند.

لازم به ذکر است که خطرات امنیتی مهم‌ترین مشکل در زمینه BYOD محسوب می‌شود و عامل اصلی عدم استفاده برخی سازمان‌ها از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی کارمندان، خطرات امنیتی و سایبری است.
 
کد مطلب: 34014
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام