۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۶

قطع چند ساعته اینترنت در کره شمالی کار کیست؟

ایتنا – جنجال «مصاحبه» ادامه دارد.
قطع چند ساعته اینترنت در کره شمالی کار کیست؟


پس از گذشت چند ساعت از انتشار خبر قطع شدن اینترنت در کره شمالی، گمانه‌زنی در خصوص دلایل و عاملان احتمالی این رویداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

هر چند به نظر می‌رسد قطع چند ساعته اینترنت، تقریباً تاثیری بر حال و روز مردم این کشور دیکتاتورزده ندارد، شناسایی عوامل پشت این ماجرا به یکی از موضوعات داغ محافل فناوری تبدیل شده است.


به گزارش ایتنا به نقل از اسکای نیوز، کارشناسان می‌گویند این که کسی بخواهد اینترنت را در یکی از منزوی‌ترین و بسته‌ترین کشورهای جهان برای نصف روز قطع کند، کار دشواری نیست.

دولت کمونیستی کره شمالی که خود را یکی از سردمداران مبارزه با امپریالیسم به شمار می‌آورد، فقط هزار آدرس اینترنتی دارد و ارتباط اینترنتی آن نیز منحصراً از طریق کشور چین فراهم می‌شود.

بر اساس این گزارش، اگر چه به دنبال هک شدن شرکت سونی پیکچرز و ماجراهای پس از آن، برخی معتقدند آمریکا پشت این ماجرا قرار دارد ولی بسیاری از مقامات این کشور گفته‌اند دولت آمریکا دست به هیچ اقدام الکترونیکی علیه پیونگ یانگ نزده است. 


 

با این حال سناریوهای مختلفی برای این رویداد مطرح شده که یکی از آنها دست داشتن خود مقامات کره شمالی است.

مدیر شرکت اینترنتی آمریکایی کلاود فِلِر (Cloud Flare) می‌گوید ممکن است مقامات کره‌ای با هدف جلوگیری از دسترسی شهروندان خود به فیلم جنجالی «مصاحبه» و اخبار و حواشی مربوط به رویارویی این کشور با واشینگتن دست به این اقدام زده باشند.

گروهی نیز این احتمال را مطرح می‌کنند که شاید اپراتور چینی چاینا یونی‌کام (China Unicom) که تنها ارائه‌کننده خدمات اینترنتی در کره شمالی است، در این ماجرا دخالت دارد.

بروز اختلال در روترها و نیز اجرای حمله انکار سرویس (موسوم به DoS) توسط فرد یا افراد ناشناس، از دیگر احتمالاتی است که در این زمینه مطرح شده است.
 
کد مطلب: 33791
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
قیافه این دیکتاتور خپل و فیگورهایی که می گیره مسخره ست.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام