۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۱
مراقب پیشنهاد 130 هزار دلاری مجرمان سایبری باشید

کلاه‌برداری آنلاین از کاربران خاورمیانه به بهانه خرید کلیه

ایتنا - در این آگهی‌های تبلیغاتی مجرمان اعلام کردند که حاضرند به‌ازای خرید هر یک کلیه زنده 130 هزار دلار به فرد پرداخت کنند.
کلاه‌برداری آنلاین از کاربران خاورمیانه به بهانه خرید کلیه


مجرمان سایبری آفریقا با انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در قالب پزشکانی که حاضرند برای خرید کلیه سالم و زنده ۱۳۰ هزار دلار بپردازند، اطلاعات شخصی و جزییات مربوط به حساب بانکی کاربران را در اختیار می‌گیرند و از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز، بررسی‌ها نشان داده است که طی چند ماه گذشته قربانیان زیادی در خاورمیانه در دام این متخلفان گیر افتاده‌اند و در همین راستا پزشکان و کارشناسان اینترنت به کاربران آنلاین هشدار داده‌اند تا مراقب این گونه کلاهبرداری‌ها باشند.

طی چند هفته گذشته تعداد زیادی از کاربران منطقه در پایین آگهی‌های تبلیغاتی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نظرات و احیانا موافقت خود را اعلام کردند.

در این آگهی‌های تبلیغاتی که روی سایت‌های اینترنتی عربی و شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک منتشر شد، مجرمان اعلام کردند که حاضرند به‌ازای خرید هر یک کلیه زنده ۱۳۰ هزار دلار به فرد پرداخت کنند.

 

در یکی از این مطالب مربوط به شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشته شد: «به بیمارستان تخصصی UBTH خوش آمدید. اینجا نهایت رضایت شما برآورده می‌شود و رضایت شما اولویت اصلی ماست. من، "دکتر واتسون کایل" همچنین می‌خواهم از این فرصت برای معرفی خودم استفاده کنم. من نماینده و مسؤول متخصصان هستم. ما در زمینه پیوند کلیه و درمان کلیه بیماری‌ها و امراض آن تخصص داریم. می‌خواهم بدانید که شما برای فروش کلیه خود در بهترین محل قرار دارید.»

در یک مطلب دیگر که به نقل از شخصی به نام دکتر هوارد منتشر شده است، اطلاع دقیق‌تری در مورد فروش کلیه داده می‌شود: «شما باید سالم باشید، نباید سیگار بکشید و نباید به مصرف نوشیدنی‌های الکلی معتاد باشید و پیش از آنکه بخواهید اقدام به فروش کلیه خود کنید، باید بیشتر از ۱۸ سال داشته باشید. عمل جراحی شما در کشور هند انجام می‌شود و کلینیک مربوطه هزینه‌های سفر و آزمایش‌های پزشکی را پرداخت می‌کند. در مقابل ۱۳۰ هزار دلار به‌ازای خرید هر کلیه به شما داده می‌شود که از این رقم ۸۰ هزار دلار را پیش از انجام عمل جراحی می‌گیرید و مابقی پس از اتمام جراحی پرداخت می‌شود.»
 
در تمام موارد مذکور و البته برخی پست‌های الکترونیکی دریافت شده، مجرمان سایبری خود را به عنوان یک پزشک متخصص معرفی کرده‌اند که البته برای اطلاع‌رسانی از سرویس پست الکترونیکی عمومی از جمله Gmail یا Hotmail استفاده کرده‌اند.

 

در تمام این آگهی‌های تقلبی پس از یک معرفی کوتاه به‌سرعت از افراد خواسته شده است تا اطلاعات شخصی از جمله نام، نام خانوادگی، سن، جنس، تاریخ تولد، شماره تلفن، مدرک تحصیلی، تخصص،‌ میزان درآمد ماهانه، وضعیت تاهل، گروه خونی و آدرس کامل خود را ارایه دهند.

زمانی که قربانی اقدام به ارایه این اطلاعات می‌کند، از او خواسته می‌شود تا یک کپی از مدرک شناسایی یا پاسپورت خود ارایه دهد و جزئیات مربوط به حساب بانکی خود را پر کند تا از این طریق امکان واریز مبلغ مذکور به حساب بانکی او فراهم شود.
 
کد مطلب: 31832
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام