۰
plusresetminus
شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۱

چگونه شرکت خود را در برابر حمله بات‌نت‌ها امن نگه دارید

ایتنا- یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان‌ها این است که با استفاده از راهکارها و فرآیندهای مناسب بتوانند در برابر حملات سایبری مختلف مقاومت کنند. یکی از انواع حملات سایبری، حمله بات‌نت‌هاست.
چگونه شرکت خود را در برابر حمله بات‌نت‌ها امن نگه دارید
گاهی پیش می‌آید که در یک سازمان، تعداد دستگاه‌هایی که به شبکه سازمانی متصل هستند، از صد دستگاه هم فراتر می‌رود و حتی گاهی تعداد آن از کنترل خارج می‌شود، در چنین مواقعی احتمال حملات بات‌نتی افزایش می‌یابد و به همین خاطر باید راهکارهای متناسب برای پیشگیری از چنین مواردی را پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، با وجود صدها دستگاه متصل به هم، یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان‌ها حفظ امنیت سازمان و دستگاه‌هاست که مستلزم استقرار استانداردهای و اقدامات امنیتی درخور و مناسب است تا شرایط هرگونه نقض  و خطر برای اطلاعات سازمانی برای مجرمان سایبری فراهم نشود.
 
پیش‌بینی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که میزان دستگاه‌های متصل به هم از سال 2017 تا سال 2020 نسبت به قبل دوبرابر خواهد شد و به همین خاطر مراقبت‌های امنیتی بیشتر و بهتری باید برای جلوگیری از مسائل و مشکلات بعدی اندیشیده شود.
یکی از مشکلات پیشِ روی سازمان‌ها، حملات بات‌نت‌هاست که مجرمان از طریق آسیب‌پذیری‌های موجود در سازمان وارد سیستم می‌شوند و فعالیت غیرقانونی خود را انجام می‌دهند.
 

برای مراقبت از سیستم در برابر مشکلات و حملات بات‌نت‌ها، اولین کار تغییرات تنظیمات پیش‌فرض سیستم و اعمال رمزهای عبور قوی است.
سیستم‌های سازمانی را با استفاده از انواع و اقسام سازوکارهای امنیتی سامان‌دهی کرد. یکی از راهکارهای مهم، به‌روزرسانی دائمی نرم افزارها است که کمک زیادی به دفاع سایبری می‌کند.
 
دستگاه‌های هوشمند را به صورت منظم ریبوت کنید تا در صورت وجود نرم‌افزارهای مخرب و آسیب‌رسان در حافظه، امکان فعالیت مضر برای سیستم نداشته باشند.

نکته بعدی آن است که تنظیمات امنیتی دستگاه‌ها را به طور مداوم بررسی کنید. نکته کلیدی برای امن نگه داشتن سازمان، حذف دستگاه‌های غیرمجاز و بلااستفاده و همچنین کنترل فعالیت‌های غیرمجاز در سیستم و اعمال احراز هویت‌های قوی برای سیستم‌های مختلف است.
 
کد مطلب: 55338
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام