۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷

اعطای بورسیه‏‌های چهل هزار دلاری مایکروسافت به پژوهشگران حوزه پایگاه‏‌های داده

ایتنا- طرح جدید مایکروسافت به بیماران پارکینسون کمک خواهد کرد تعادل، تحرک و کیفیت زندگی خود را با استفاده از فناوری کینکت مایکروسافت حفظ کنند.
اعطای بورسیه‏‌های چهل هزار دلاری مایکروسافت به پژوهشگران حوزه پایگاه‏‌های داده


شرکت مایکروسافت از اجرای طرحی خبر داده است که به موجب آن به پژوهشگرانی که در زمینه کاهش مصرف انرژی پایگاه‌‏های داده کار می‌‏کنند، بورسیه ۴۰ هزار دلاری اعطا می‌‏شود.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌‏سایت theregister، شرکت مایکروسافت اعلام کرده است چهار بورسیه تحقیقاتی ۴۰ هزار دلاری را برای پژوهشگران دانشگاهی که برای کاهش مصرف انرژی پایگاه‏‌های داده تلاش می‌‏کنند، در نظر گرفته است.

این شرکت نیز همانند دیگر شرکت‌‏های مطرح دنیای آی تی هر ساله بخشی از بودجه خود را صرف اعطای بورسیه‏‌هایی از این قبیل می‌‏کند. این شرکت امسال نیز بورسیه‏‌هایی را که از طریق بنیاد حمایت از نوآوری مهندسی نرم‌‏افزار (SEIF) به محققان و پژوهشگران اعطا می‌‏کند، افزایش داده و فعالیت‌‏های پژوهشی مرتبط با صرفه‏‌جویی در مصرف انرژی‏‌های مورد استفاده پایگاه‌‏های داده را نیز مورد حمایت قرار داده است.

بر اساس این گزارش، این بورسیه‏‌ها به پژوهشگرانی از دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی اعطا می‌‏شود که قصد دارند بر روی خرده‌شبکه‏‌های برقیِ پایگاه‏‌های داده مطالعه کنند.
یکی از پژوهشگران دانشگاه ملون نیز که قصد دارد در زمینه «بهبود کارایی پایگاه‏‌های داده و هزینه مالکیت پایگاه‏‌های داده و ارتباط آن تکنیک‏‌ها و شیوه‌‏های متفاوت تحلیل پایایی نرم‏‌افزار‌ها» فعالیت کند، موفق به دریافت این بورسیه شده است.

سئِان جیمز، مدیر ارشد برنامه‏‌های پژوهشی مایکروسافت ابراز امیدواری کرده است که نتایج این مطالعات نه تنها به سود مایکروسافت تمام شود، که کل این صنعت را نیز بهره‌‏مند کند.

شرکت مایکروسافت طرح‌‏های پژوهشی دیگری را نیز از طریق بنیاد حمایت از نوآوری در مهندسی نرم‌‏افزار مورد حمایت قرار داده است که از آن جمله می‌‏توان به طرحی با عنوان «آموزش مهندسی نرم‏‌افزار از طریق ابزار TouchDevelop» اشاره کرد. طرح دیگری که مایکروسافت از آن حمایت کرده قرار است به بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند تعادل، تحرک و کیفیت زندگی خود را با استفاده از فناوری کینکت مایکروسافت حفظ کنند.
کد مطلب: 30550
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام