کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعطای بورسیه‏‌های چهل هزار دلاری مایکروسافت به پژوهشگران حوزه پایگاه‏‌های داده

27 ارديبهشت 1393 ساعت 11:47

ایتنا- طرح جدید مایکروسافت به بیماران پارکینسون کمک خواهد کرد تعادل، تحرک و کیفیت زندگی خود را با استفاده از فناوری کینکت مایکروسافت حفظ کنند.




شرکت مایکروسافت از اجرای طرحی خبر داده است که به موجب آن به پژوهشگرانی که در زمینه کاهش مصرف انرژی پایگاه‌‏های داده کار می‌‏کنند، بورسیه ۴۰ هزار دلاری اعطا می‌‏شود.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌‏سایت theregister، شرکت مایکروسافت اعلام کرده است چهار بورسیه تحقیقاتی ۴۰ هزار دلاری را برای پژوهشگران دانشگاهی که برای کاهش مصرف انرژی پایگاه‏‌های داده تلاش می‌‏کنند، در نظر گرفته است.

این شرکت نیز همانند دیگر شرکت‌‏های مطرح دنیای آی تی هر ساله بخشی از بودجه خود را صرف اعطای بورسیه‏‌هایی از این قبیل می‌‏کند. این شرکت امسال نیز بورسیه‏‌هایی را که از طریق بنیاد حمایت از نوآوری مهندسی نرم‌‏افزار (SEIF) به محققان و پژوهشگران اعطا می‌‏کند، افزایش داده و فعالیت‌‏های پژوهشی مرتبط با صرفه‏‌جویی در مصرف انرژی‏‌های مورد استفاده پایگاه‌‏های داده را نیز مورد حمایت قرار داده است.

بر اساس این گزارش، این بورسیه‏‌ها به پژوهشگرانی از دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی اعطا می‌‏شود که قصد دارند بر روی خرده‌شبکه‏‌های برقیِ پایگاه‏‌های داده مطالعه کنند.
یکی از پژوهشگران دانشگاه ملون نیز که قصد دارد در زمینه «بهبود کارایی پایگاه‏‌های داده و هزینه مالکیت پایگاه‏‌های داده و ارتباط آن تکنیک‏‌ها و شیوه‌‏های متفاوت تحلیل پایایی نرم‏‌افزار‌ها» فعالیت کند، موفق به دریافت این بورسیه شده است.

سئِان جیمز، مدیر ارشد برنامه‏‌های پژوهشی مایکروسافت ابراز امیدواری کرده است که نتایج این مطالعات نه تنها به سود مایکروسافت تمام شود، که کل این صنعت را نیز بهره‌‏مند کند.

شرکت مایکروسافت طرح‌‏های پژوهشی دیگری را نیز از طریق بنیاد حمایت از نوآوری در مهندسی نرم‌‏افزار مورد حمایت قرار داده است که از آن جمله می‌‏توان به طرحی با عنوان «آموزش مهندسی نرم‏‌افزار از طریق ابزار TouchDevelop» اشاره کرد. طرح دیگری که مایکروسافت از آن حمایت کرده قرار است به بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند تعادل، تحرک و کیفیت زندگی خود را با استفاده از فناوری کینکت مایکروسافت حفظ کنند.


کد مطلب: 30550

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/30550/اعطای-بورسیه-های-چهل-هزار-دلاری-مایکروسافت-پژوهشگران-حوزه-پایگاه-های-داده

ايتنا
  https://www.itna.ir