۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۶

پلیس سائوپائولو از پلت‏فرم ویژه مایکروسافت برای مبارزه با جرایم استفاده می‌‏کند

ایتنا- این‌بار، مایکروسافت، این غول دنیای فناوری به جنگ با مجرمان می‌رود!
پلیس سائوپائولو از پلت‏فرم ویژه مایکروسافت برای مبارزه با جرایم استفاده می‌‏کند


فرمانداری سائوپائولو، یکی از کلان‌شهر‏های برزیل تصمیم گرفته است به کمک فناوری‏‌های مایکروسافت با مجرمان مقابله کند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌‏سایت zdnet، فرمانداری سائوپائولو تصمیم گرفته است با اختصاص ۳. ۴ میلیون دلار در توسعه پلت‏فرم ویژه مایکروسافت که کار گردآوری و تحلیل داده‌‏های مربوط به جرایم را برعهده دارد، مشارکت کند.

این پلت‏فرم مایکروسافت که دتکتا (Detecta) نام دارد، در واقع یک سیستم ره‏گیری جرایم است که در آن حجم وسیعی از اطلاعات پلیس ذخیره شده و به صورت خودکار این داده‏‌ها به هم مرتبط می‌‏شود.

این سیستم به نیروهای پلیس این شهر اجازه می‌‏دهد به تصاویر تهیه شده از دوربین‏‌های مداربسته و امنیتی، تماس‌‏های اضطراری، پلاک خودرو‌ها و آمار جرایم و غیره دسترسی سریع‏‌تری داشته باشند و از آن‌ها برای مبارزه با جرایم استفاده کنند.

نیروهای پلیس سائوپائولو می‌‏توانند با ابزارهای دسکتاپی یا همراه خود در پایگاه‏‌های نظامی پلیس به این سیستم دسترسی داشته باشند. شرکت مایکروسافت در توسعه این پلت‏فرم از فناوری‏‌ای استفاده کرده است که از سال‏‌های ۲۰۱۲ به بعد از آن برای انجام عملیات نظارتی و اهداف ضدتروریستی در نیویورک استفاده می‌‏کرد.

این اولین بار است که مایکروسافت این فناوری را در شهری به غیر از نیویورک سیتی عرضه می‌‏کند.

بر اساس این گزارش، قرار است شرکت پرادسپ (Prodesp) که در سائوپائولو مستقر است سرورهای میزبان این پلت‏فرم را مدیریت کند. شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرده است انتظار دارد نتایج استفاده از این پلت‏فرم چهار ماه پس از راه‌‏اندازی آن آشکار شود.

ظاهراً نصب این پلت‏فرم و آموزش مهارت‌‏های مرتبط با آن و سازگار کردن آن با معیارهای مورد نظر مقامات برزیل سه ماه طول می‌‏کشد و در ماه چهارم نیز قرار است این پلت‏فرم بر مبنای حدود ۱۰ هزار الگویی که از ارتکاب جرایم در نیویورک استخراج کرده است، کار خود را در سائوپائولو آغاز کند.
کد مطلب: 30306
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام