۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۹

سارق لپ‌تاپ‌تان را ببینید!

ایتنا- با تهیه و نصب نرم‌افزار امنیتی ویژه لپ‌تاپتان،‌ می‌توانید اگر روزی لپ‌تاپتان به سرقت رفت، از طریق همین نرم‌افزار آن را ردیابی کنید.
سارق لپ‌تاپ‌تان را ببینید!


رییس پلیس فتای گیلان از دارندگان لپ‌تاپ خواست تا با تهیه و نصب نرم‌افزار امنیتی روی دستگاه‌های خود احتمال ردیابی آن در صورت سرقت را افزایش دهند.


به گزارش ایتنا از ایسنا سرهنگ ایرج محمدخانی دراین باره گفت: دارندگان لپ‌تاپ می‌توانند با تهیه نرم‌افزار امنیتی ویژه لپ‌تاپ از نمایندگی‌های مجاز فروش یا آدرس اینترنتی کمپانی مربوطه و نصب آن، احتمال ردیابی سیستم خود در صورت سرقت را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه امروزه لپ‌تاپ به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد کانون توجه کاربران بسیار زیادی از طیف‌های مختلف است، افزود: با رعایت برخی نکات ایمنی احتمال ردیابی لپ‌تاپ سرقتی را می‌توان به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش داد.


وی تهیه نرم‌افزار امنیتی ویژه لپ‌تاپ از نمایندگی‌های مجاز فروش یا آدرس اینترنتی کمپانی مربوطه و نصب آن را یکی از این راهکارها برشمرد و افزود: این نرم‌افزار قادر است موقعیت جغرافیایی لپ‌تاپ سرقتی و تصویر سارق را به ایمیل صاحب لپ‌تاپ ارسال و همچنین محتویات لپ‌تاپ سرقتی را نیز حذف کند.


وی از کاربران خواست محتویات لپ‌تاپ خود را با استفاده از نرم‌افزارهای مناسب رمزنگاری کنند چراکه با این کار می‌توانند یک لایه امنیتی برای فایل‌ها و پوشه‌های شخصی خود در لپ‌تاپ ایجاد کرده و اجازه دسترسی به محتویات آن را از افراد غیرمجاز بگیرند.

به گفته محمدخانی با استفاده از سیستم عامل ویندوز هم امکان رمزنگاری فایل‌ها و پوشه‌های شخصی در لپ‌تاپ امکان‌پذیر خواهد بود. 

رییس پلیس فتای گیلان از دارندگان لپ‌تاپ‌ها خواست شماره سریال، مک آدرس و مشخصات فنی لپ‌تاپ خود را یاداشت کرده در محلی امن نگهداری کنند تا به محض پیداشدن لپ‌تاپ سرقتی شناسایی آن برایشان به راحتی میسر شود.

محمدخانی با بیان اینکه باید از شناسه کاربری و گذرواژه استاندارد و قوی برای لپ‌تاپ استفاده شود، گفت:‌ رمزهای لپ‌تاپ را نباید داخل کیف لپ‌تاپ قرار داد و در صورتی که به سرقت رفت مراتب را باید در اسرع وقت به نزدیکترین حوزه انتظامی‌ اطلاع داد.
کد مطلب: 26927
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام