۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۲
درخواست غول‌های اینترنتی جهان از دولت آمریکا

جاسوسی را متوقف کنید

ایتنا- دولت آمریکا باید از سرک کشیدن در اطلاعات و حریم شخصی دست بردارد!
جاسوسی را متوقف کنید


روسای شرکتهای بزرگ اینترنتی جهان در یک بیانیه‌ مشترک خواستار محدودیت‌های قانونی جدید روی برنامه‌های جاسوسی دولت آمریکا شدند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکتهای بزرگ اینترنتی جهان برنامه‌های جاسوسی آمریکا را تهدیدی فزاینده علیه حریم خصوصی مشتریان و همچنین منافع تجاری خود اعلام کردند.

مارک زاکربرگ - رییس اجرایی فیس بوک - در بیانیه‌ای که به همراه یک نامه سرگشاده به رییس جمهوری و کنگره آمریکا منتشر شد گفت: ‌دولت آمریکا باید از این فرصت برای اجرای اصلاحات و درست کردن امور استفاده کند.

این نامه از سوی روسای اجرایی شرکتهای اپل، گوگل، AOL، لینکدین، مایکروسافت، توییتر، یاهو و دیگر غولهای اینترنتی مورد حمایت قرار گرفت.

ماریسا مایر - رییس اجرایی یاهو - گفت: افشاگریهای اخیر درباره فعالیت‌های جاسوسی آمریکا اعتماد کاربران ما را سلب کرده است.

از زمان افشای فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از اطلاعات کاربران اینترنتی، بسیاری از شرکت‌های اینترنتی تمهیدات امنیتی و دفاعی خود را افزایش داده‌اند که شامل استفاده از رمزگذاریهای پیشرفته می‌شود.

آنها همچنین تلاش‌هایی را شروع کرده‌اند تا مشتریان خود را متقاعد کنند که اطلاعات کاربران را در اختیار دولتها قرار نمی‌دهند مگر اینکه با دستورهای حقوقی از سوی آژانسهای دولتی مواجه شوند. اما پس از گزارشهایی مبنی بر تلاش آژانس امنیت ملی آمریکا برای خنثی کردن این رمزنگاری‌ها و نفوذ به پایگاه داده برخی شرکتهای اینترنتی در خارج از کشور، صنعت فن‌آوری اطلاعات اکنون تلاش هماهنگی را برای متقاعد کردن سیاست‌گذاران آمریکایی مبنی بر لزوم کنترل آژانسهای جاسوسی شروع کرده‌ است.

این شرکتها در کنار درخواست برای توقف جمع‌آوری گسترده اطلاعات از ارتباطات اینترنتی کاربران، خواستار اجرای محدودیت‌ها روی اختیارات دولتی برای درخواست اطلاعات کاربران هستند. آنها همچنین خواستار کنترل بیشتر روی برنامه‌های جاسوسی شده‌اند.

مقامات آژانس امنیت ملی آمریکا می‌گویند که روی افراد خاصی در خارج از کشور تمرکز کرده‌اند، اما گزارشهای خبری و اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد که این آژانس حجم گسترده‌ای از اطلاعات اینترنتی را از جمله اطلاعات اتباع آمریکایی که به صورت غیرمستقیم با افراد هدف این آژانس‌ در ارتباط بوده‌اند، جمع‌آوری کرده است.

مقامات اجرایی شرکت‌های اینترنتی این درخواست را در قالب یک برنامه سرگشاده بر روی وبسایت reformgovernmentsurveillance.com(نظارت دولت را اصلاح کنید) منتشر کرده‌اند.
کد مطلب: 28740
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام