۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳

خودروی بدون راننده گوگل،ابزار جاسوسی

ایتنا- با وجودی که فناوری باعث راحتی افراد در سراسر جهان می‌شود اما باید مراقب نقض حریم شخصی افراد نیز باشیم.
خودروی بدون راننده گوگل،ابزار جاسوسی


در شرایطی که خودروسازان جهان در حال سرمایه‌گذاری سنگین روی پروژه خودروهای بدون راننده هستند سؤالات و نگرانی‌های تازه درباره جمع‌آوری اطلاعات از طریق این خودروهای آنلاین و احتمال نقض حریم خصوصی افراد بروز کرده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، وابستگی به فناوری اگرچه اغلب راحتی را به همراه دارد اما ابهامات تازه‌ای را درباره نقض حریم خصوصی ایجاد میکند به ویژه که دستگاه‌های موبایل که ما هر روز همراه خود داریم اطلاعات را درباره هر چیزی از خریدهای ما گرفته تا کارهای روزمره جمع‌آوری و ارسال می‌کنند.

با ظهور خودروهای بدون راننده متکی به نرم‌افزار این نگرانی‌های مشابه درباره حریم شخصی مسافران بوجود آمده است.

خودروهای متصل به اینترنت این قابلیت را دارند که اطلاعاتی از قبیل مکان و سرعت خودرو را به شرکت‌های تبلیغاتی، بیمه و ارتباطی بفرستند و آنها سپس از این اطلاعات برای اهداف تجاری استفاده کنند.

روبرت استادلر - مدیرعامل شرکت خودروسازی آئودی - گفت که شرکت وی این موضوع را بسیار جدی می‌داند.

وی افزود: این یک مساله شخصی است. تنها فردی که باید به اطلاعات خودرو دسترسی داشته باشد مشتری است.

استادلر افزود: مشتری می‌خواهد در مرکز توجه باشد و نمیخواهد مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

آنها(مشتریان) می‌خواهند کنترل اطلاعات را داشته باشند نه اینکه روی آن نظارت کنند.

به نظر می‌رسد روی صحبت مدیرعامل آئودی در این سخنان شرکت گوگل و پروژه خودروی بدون راننده این شرکت باشد.

این در حالیست که اریک اشمیت از مدیران گوگل در مراسمی که استادلر در آن صحبت میکرد حضور داشت.

وابستگی خودروهای آینده به نرم‌افزار بازار خودروها را به روی شرکت‌های فناوری نظیر گوگل گشوده و این شرکت سعی دارد نظر خودروسازان آلمانی را به همکاری جلب کند.

سخنان استادلر همچنین بیانگر موضع خودروسازان آلمانی به بحث حریم خصوصی است.

صنعت خودروسازی آلمانی در حال لابی با سازمان‌های مقرراتی برای اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه درباره محافظت از اطلاعات است.

آئودی حتی رقابت با مرسدس و بیو.ام.و را کنار گذاشته و برای توسعه برنامه خودروهای بدون راننده و رقابت با گوگل یک اتحاد سه جانبه تشکیل داده است.

این سه شرکت برای آوردن کارایی‌های الکترونیک بیشتر به خودروهای خود، به دنبال خرید واحد نقشه‌های نوکیا هستند.

اریک اشمیت در این گردهمایی گفت: گوگل برای دستیابی به تخصص آلمانی‌ها و پیشبرد اهداف خود در اروپا بیش از یک سال است که در حال همکاری با خودروسازان آلمانی از جمله آئودی است.
کد مطلب: 36571
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام