۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۹
همراه اول، ایرانسل یا رایتل

در اختلالات موبایلی کدام اپراتور مقصر است؟

ایتنا- تماس‌های درون شبکه‌ای معمولا با موفقیت انجام می‌شود اما تماس‌های اپراتورهای مختلف با یکدیگر چقد درصد موفقیت دارند؟
در اختلالات موبایلی کدام اپراتور مقصر است؟


در موارد متعدد زمانی که افراد با سیم‌کارت اپراتور‌ی متفاوت با اپراتوری که سیم‌کارتش را دارند تماس می‌گیرند، اختلالات متعددی در مکالمه یا ارسال پیامک وجود دارد و درنهایت مشخص نیست این مشکلات از خط فرد تماس گیرنده است یا فردی که مخاطب واقع می‌شود؟


به گزارش ایتنا از ایسنا، معمولا اپراتورها در آمارهایی که از وضعیت شبکه خود منتشر می‌کنند از موفقیت درصد بالایی از تماس‌های درون شبکه‌ای خبر می‌دهند، اما معمولا این‌که مکالمه از خط این اپراتور‌ها با سایر اپراتورها چه کیفیتی دارد، مورد غفلت واقع می‌شود.

در این میان با توجه به گستردگی شبکه و تعداد کاربران، معمولا این نوع اختلالات در ارتباطاتی که میان مشترکان اپراتور‌های اول و دوم برقرار می‌شود، نمود بیشتری دارد، چراکه در هر صورت عمده سیم‌کارت‌های فعال بازار در اختیار این دو اپراتور قرار دارد.

علیرضا دزفولی - مدیر عامل ایرانسل - در پاسخ به این سوال ایسنا که کیفیت مکالمات ایرانسل و همراه اول را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: طبیعتا ضرایب کیفی شبکه زمانی قابل اندازه‌گیری و کنترل است که دو طرف تماس گیرنده و مخاطب در یک شبکه قرار داشته باشند، اکنون تست‌های ارزیابی کیفی ما نیز اغلب به همین شیوه صورت می‌گیرد و در اعلام نتایج آنها سرسوزنی اغراق نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما به خود حق نمی‌دهیم که در شاخص‌ها تغییری ایجاد کنیم، اما با این وجود زمانی که تماس میان دو شبکه برقرار می‌شود ما کنترلی بر روی شبکه دیگر نداریم.

دزفولی افزود: اکنون در حوزه پیامک می‌توانیم بگوییم که ضریب موفقیت ما تقریبا ۱۰۰ درصد است و اغلب تنها در مواردی که گوشی فرد مقصد خاموش بوده و یا او در نقطه‌ای خارج از محدوده تحت پوشش شبکه ما قرار داشته باشد، پیامک با تاخیر دریافت می‌شود.

او در پاسخ به این مطالب که با این وجود در بسیاری اوقات پیامک‌هایی که از سوی کاربران همراه اولی ارسال می‌شود به کاربر بر ایرانسل می‌رسد و یا پیامک کاربر ایرانسل با تاخیر و نیمه به مشترک همراه اول می‌رسد، توضیح داد: در این بخش زمانی مشکلاتی در اپراتور اول کشور وجود داشت و این‌گونه اعلام شده بود که این اپراتور در حال به روز‌رسانی تجهیزات مربوط به بخش پیامک‌ها است. اکنون نیز وضعیت این بخش بهبود پیدا کرده اما هم‌چنان وقتی در شبکه درگیر می‌شوند برای ما امکان تضمین ضریب کیفی وجود ندارد.

دزفولی در پاسخ به این‌که با این وجود پیش‌بینی شما این است که چند درصد مشکل به شبکه شما و چقدر آن به شبکه همراه اول بر می‌گردد گفت: می‌توان گفت که در زمینه‌ی تماس و پیامک‌ها اکثریت قریب به اتفاق اختلالات به اپراتور اول باز می‌گردد و این مساله بارها هم به سازمان تنظیم مقررات ارجاع داده شده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است که در این جلسات هم این‌گونه اعلام شده که این اختلالات به همراه اول باز می‌گردد. اکنون نیز وضعیت این بخش‌ها بهبود پیدا کرده، اما با این وجود هم‌چنان مشکلاتی در این بخش دیده می‌شود.

اما این که مسوولان اپراتور اول ارتباطی کشور و مدیران همراه اول تا چه اندازه این مساله را قبول دارند سوالی است که تا لحظه انتشار این گزارش پاسخی از سوی ارتباطات سیار به آن داده نشد.

اپراتور سوم هم که نسبت به دو اپراتور دیگر، مدت زیادی از عمر فعالیتش آن نمی‌گذرد، در حال حاضر یک و نیم میلیون کاربری که سیم کارت این اپراتور را در دست دارند با مشکلات متعددی در زمینه آنتن دهی مواجهند تا جایی که مدیر عامل این شرکت در این باره اظهار کرده است: در حال حاضر قبول داریم که شبکه رایتل با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است، اما تلاش داریم که این مشکلات را برطرف کرده و هر لحظه و هر روز کیفیت شبکه‌ی خود را ارتقاء دهیم.
کد مطلب: 28394
نام شما
آدرس ايميل شما


پویا
feedback
Iran, Islamic Republic of
همشون مقصرند!
ويل للمطففين!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام