۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۵
وعده‌های جهانگرد برای حوزه آی.تی

جهانگرد: شکوفایی صنعت فناوری اطلاعات در پیش است

ایتنا - واعظی وزیر ارتباطات دستور داده تا در كميسيون تنظيم مقررات یک نماینده از بخش خصوصی حضور داشته باشد.
جهانگرد: شکوفایی صنعت فناوری اطلاعات در پیش است




«دكتر واعظي با تسلط ويژه اي كه به امور اين حوزه دارد، توجه خاصي به بخش خصوصی داشته و از فعالیت‌های این بخش حمایت می‌کند و در همين راستا،‌ درهای وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات روی فعالیت‌های بخش خصوصی باز است.»


به گزارش ایتنا از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فناوري اطلاعات ايران،‌ نصرالله جهانگرد، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشستی با اعضای نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در حال حاضر در وزارت ارتباطات تیم منسجم و خوبی شکل گرفته و شخص وزیر با رویکرد بسیار باز و با تدبیر، مدیریت منسجم و کارآمد از بخش خصوصی استقبال می‌کند.

وي افزود: طي سال‌هاي گذشته زحماتی کشیده شده اما به نظر مي‌رسد گام‌هایی نیز باید برداشته می‌شده که نشده و اگر بخواهیم تراز بگیریم این تراز انتظار شما را برآورده نساخته است. 

جهانگرد با بيان اين مطلب كه تصور می‌کنم شکوفایی صنعت فناوری اطلاعات در پیش است، گفت: این صنعت صنعتی است توانمند، پرانرژی و با بازده اقتصادی بالا و اگر قرار باشد از رشد و توانمندی برخوردار باشیم باید از فناوری اطلاعات به عنوان موتور پیش‌برنده و تسهیل کننده استفاده كنيم چرا كه تحقق برنامه‌های ۲۰ ساله بدون بهره‌گیری از فناوری اطلاعات ممکن نخواهد بود.

وي با اعلام این خبر که دکتر واعظی دستور داده تا در كميسيون تنظيم مقررات یک نماینده از بخش خصوصی حضور داشته باشد، تصریح کرد: این برای نخستین بار است که مقرر شده تا نماینده بخش خصوصی در بالاترین سطح تصمیم‌گیری حضور داشته باشد.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص وجود تداخل وظایف و اختیارات نهادهای گوناگون در اين حوزه و اعمال حاکمیت در آن گفت: متأسفانه در این مدت شاهد تجربیات ناخوشایندی بوده‌ایم و این صنعت در یک محیط پر از دست‌انداز در حرکت بوده است.

وی درخصوص وضعیت بازار فناوری اطلاعات کشور تاكيد كرد: اميدواريم در آینده نزدیک این وضعیت بهبود یابد، زیرا ارکان مختلف دولت مصمم هستد طی یک فرایند جمعی وضعیت بازار را بهبود بخشند.

رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران افزود: ما باید تلاش کنیم از لایه سخت‌افزاری خارج شویم و با مشارکت بخش خصوصی تدابیر مناسبی جهت توسعه کسب‌و‌کار فناوری اطلاعات کشور اتخاذ نماییم.

جهانگرد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات پهنای باند مناسب در کشور، از اهتمام رئیس جمهور و دکتر واعظی به این مقوله یاد کرد و ادامه داد: رسیدگی به این موضوع جزء اولین دستورات وزیر به بنده بوده است که براساس آن باید یک کمیته تخصصی شکل بگیرد و تکلیف برنامه پنجم توسعه که براساس آن ۶۰ درصد خانوارها و کلیه کسب‌و‌کارها از اینترنت با پهنای باند بالا برخوردار باشند، مشخص كنند كه اميدواريم با اقدام‌هاي در دست اجرا، این امر تا سه سال آینده محقق شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه ما نیازمند بازنگری در معماری خدمات هستیم، رویکرد جدید را سرویس محور معرفی کرد.

جهانگرد در خصوص جذب سرمایه اعلام کرد:هر طرحی که طرح کسب‌و‌کار قوی داشته باشد از آن حمایت می‌کنیم و منابع مالی آن از منابع مختلف تأمین خواهد شد. ضمن این که شرکت‌های سرمایه‌گذاری به‌دنبال طرح‌های معتبر فناوری اطلاعات هستند تا در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با ارتقا نگاه مدیریت کشور به فناوری اطلاعات، یک نگاه سیستمی به این صنعت به عنوان یکی از مولدهای اقتصادی بوجود آید و صنعت فناوری اطلاعات وزن اقتصادی بیشتری پیدا كند.
 
کد مطلب: 27863
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام