۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۲

سازگاری با ویندوز ۷ از ویندوز ۸ مایکروسافت بیشتر است

ایتنا- ویندزو 7 در بسیاری از زمینه‌ها موفق‌تر از ویندوز 8 عمل کرده است.
سازگاری با ویندوز ۷ از ویندوز ۸ مایکروسافت بیشتر است


آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز NetMarketshare نشان داد که در زمینه سازگاری با پلتفورم رایانه‌ای مایکروسافت، سیستم‌عامل ویندوز ۷ همچنان از ویندوز ۸ جلو‌تر است و این جریان در حالی دنبال می‌شود که طی فصل گذشته میزان استفاده از سیستم‌عامل ویندوز XP به میزان قابل ملاحظه کاهش یافته است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب سایت zdnet، طی ماه گذشته سهم ویندوز ۸ از دنیای سیستم‌ عامل‌ها با رشد ۶۱. ۰ درصدی در مجموع به ۰۲. ۸ درصد رسید. در مقابل طی همین دوره زمانی سهم ویندوز ۷ با ۸. ۰ درصد رشد، در مجموع ۴۶. ۳ درصد محاسبه شد. 

برای مقایسه درست در این زمینه، آخرین نسخه از سیستم‌عامل رایانه‌ای اپل موسوم به OS X ۱۰. ۸ طی ماه گذشته با رشد ۲۷. ۰ درصدی توانست ۷. ۳ درصد از بازار سیستم‌ عامل‌ها را از آن خود کند. باید توجه داشت که این رقم نیمی از رشد ویندوز ۸ مایکروسافت در ماه آگوست بود. 

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که از آپریل ۲۰۱۴ به پشتیبانی خود از سیستم‌عامل ویندوز XP پایان می‌دهد. به همین خاطر در دوره زمانی یاد شده میزان استفاده از این سیستم عامل به طور قابل ملاحظه کاهش یافت و اعلام شد که طی این یک ماه سهم این سیستم‌عامل از مجموع این بازار با کاهش ۲۵. ۲ درصدی به ۴. ۳۱ درصد رسید. 

میزان محبوبیت هر یک از سیستم‌های عامل در شرایطی اتفاق می‌افتد که «ویجی راکش» (Vijay Rakesh) از تحلیلگران مرکز Sterne Agee اعلام کرده است که اینتل به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های رایانه‌ای در جهان طی نیمه دوم سال جاری میلادی با مشکلات مالی مواجه خواهد شد.
کد مطلب: 27762
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام