۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰

به‌خاطر تمام کاستی‌ها ممنون!

ایتنا- مایکروسافت با ارائه ویندوز ۸ تجربه تلخی را پشت سر گذاشت!
به‌خاطر تمام کاستی‌ها ممنون!


تجربه تاسف برانگیز مایکروسافت در ارائه ویندوز ۸ نتوانست انتظارات را برآورده کند. بهترین دستاورد ویندوز ۸ احتمالا این بود که به مهندسان مایکروسافت این پیام را برساند که در ارائه نسخه بعدی ویندوز چه کارهایی را انجام ندهند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مایکروسافت برای اینکه در نسخه بعدی ویندوز ضعف‌های ویندوز ۸ در ذهن کاربران متبادر نشود و آنها تصور نکنند که نسخه بعدی دنباله رو ویندوز ۸ است، نام نسخه بعدی را به جای ۹ به ۱۰ تغییر داد.

مایکروسافت در نسخه جدید ویندوز خود در نهایت تنظیمات رایانه را با کنترل پنل ادغام کرده و کاربر مجبور نیست که تنظیمات سیستم را در دو نقطه جست‌وجو کند.

این شرکت همچنین برای گشت زنی در اینترنت یک مرورگر کاملا جدید رونمایی کرده که به اینترنت اکسپلورر شباهت چندانی ندارد.

ویندوز ۱۰ به عنوان یک به‌روزرسانی رایگان برای کاربران ویندوز ۸ و ویندوز ۷ عرضه خواهد شد.

با وجود این حقیقت که سیستم‌عامل آتی مایکروسافت تاحدودی کامل شده، مایکروسافت این فرصت را در اختیار کاربران قرار داده که برای این نسخه جدید ثبت نام کنند و آن دسته از افرادی که از نسخه ۸ استفاده می‌کنند این فرصت را خواهند داشت که نسخه جدید را به صورت رایگان و به محض تکمیل شدن دریافت کنند.

با بررسی هر دو نخسه ویندوز ۸ و ۱۰ می‌توان دریافت که مایکروسافت در ساخت نسخه جدید تمام ضعف‌های ویندوز ۸ را رفع کرده است.

کلمات و عباراتی که در توصیف ویندوز ۸ به کار می‌رود شامل مواردی نظیر "تغییرات فاجعه بار که کاربران هرگز نمی‌خواستند" و یا "تلاش نصف و نیمه گنجاندن رابط کاربری لمسی در کامپیوترهای رومیزی" هستند.

با وجود صدها میلیون دلار تبلیغات، ویندوز ۸ همچنان از ویندوز ۷ و حتی XP در به دست گرفتن سهم بازار عقب‌تر است.

بخش عمده از این ضعف به دلیل طراحی گیج کننده ویندوز ۸ است. در ویندوز ۸ رابط کاربری لمسی با رابط کاربری سنتی ویندوز ترکیب شد.

اگرچه آیکونهای لمسی در ویندوز ۸ جذابیت بصری دارند، اما بسیاری از کاربران را دچار سردرگمی می‌کنند.

در این نسخه موس و صفحه کلید تقریبا کارآیی خود را از دست دادند، در حالیکه بیشتر رایانه‌ها و لپ تاپ‌های مورد استفاده در جهان در حال حاضر فاقد نمایشگر لمسی هستند.

این نارضایتی‌ها باعث شد که مایکروسافت تصمیم به اصلاح و به روزرسانی ویندوز ۸ بگیرد و گزینه دور زدن حالت "استارت اسکرین" را هنگام بالا آمدن ویندوز در این نسخه اصلاح شده قرار دهد و حتی گزینه دکمه استارت را در نوار ابزار زیرین اصلی گنجاند.

همچنین مایکروسافت در این نسخه جدید یک "مایکروسافت استور" واحد برای نرم افزار سیستم‌عامل ویندوز ارائه کرده و ویندوز ۱۰ را طوری طراحی کرده که نرم افزارهای رایانه‌های رومیزی روی تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند نیز کار کند.

برای این منظور مایکروسافت توسعه دهندگان نرم‌افزار را با قابلیت ساخت تنها یک نرم افزار برای هر سه پلت فرم رایانه‌های رومیزی، تبلت‌ها و گوشیهای هوشمند وسوسه کرده است.
کد مطلب: 34379
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام