۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۰

هند مستعد رهبری دنیای آی.تی است

ایتنا- بالا بردن سطح سواد و البته تقویت پایه‌های مصرفی اقتصاد هند، باعث شده این کشور آسیایی پتانسیل دست‌یابی به مقام رهبر دنیای آی.تی را دارا باشد.
هند مستعد رهبری دنیای آی.تی است


شرکت پژوهشی گارتنر در گزارشی اعلام کرده کشور هند این قابلیت را دارد که دنیای آی تی را در سال‌های آینده رهبری کند، اما ممکن است این فرصت‌ها و قابلیت‌ها را تلف کند. 

در این گزارش به نقل از راکش کومار، معاون بخش پژوهش‌های گارتنر اعلام شده است هند می‌تواند در آینده‌ای نزدیک یکی از کشورهای پیشرو در دنیای آی تی باشد، اما برای رسیدن به این جایگاه باید تغییرات فناورانه و اجتماعی اقتصادی زیادی را انجام دهد.
گارتنر دنیای آی تی آینده را دنیایی توصیف کرده که از ترکیب فناوری‌های تعاملی، اطلاعاتی، همراه و پردازش ابری ساخته شده است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، گارتنر گفته است رفته رفته شیوه استفاده، توسعه و مدیریت فناوری‌های آی.تی تغییر می‌کند که استفاده انفجارگونه از تبلت‌ها، نرم افزارهای همراه، شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای پردازشی هوشمند و فناوری‌های ارتباط بین ابزارها و دستگاه‌های مختلف و غیره از مهم‌ترین ویژگی‌های این روند هستند. 

گارتنر بر اساس این روندها پیش‌بینی کرده است که در عرض پنج سال آینده هند یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای مصرفی جهان را خواهد داشت.

این کشور تا سال ۲۰۱۴ بیش از یک میلیارد مشترک تلفن همراه خواهد داشت و زیرساخت‌های آی تی بخش‌های دولتی و خصوصی در این کشور تا سال ۲۰۱۸ نیز رشد قابل توجهی خواهد یافت. 

با توجه به جمعیت بالا، افزایش سطح سواد و تقویت پایه‌های مصرفی اقتصاد هند انتظار می‌رود این کشور به یکی از مستعدترین کشورها برای بهره‌برداری از دنیای آی تی آینده تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، عدم استفاده از سیستم‌ها و زیرساخت‌های آی تی قدیمی، هزینه‌کردهای میلیارد دلاری برای توسعه زیرساخت‌های جدید، برخورداری از یک طبقه متوسط باسواد و مشتاق تغییر و جایگاه مهم هند در زنجیره جهانی تامین محصولات دیجیتال از جمله قابلیت‌ها و پتانسیل‌های مثبتی است که این کشور را مستعد رهبری دنیای آی تی کرده است.

در این گزارش به برخی از چالش‌ها و مشکلات هند در رسیدن به این جایگاه نیز اشاره شده است.
عدم رغبت مردم هند به استفاده از شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها عنوان شده است.
آقای کومار گفته است سهم مردم هند در استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار اندک است و از این رو نمی‌توان از این شبکه‌ها برای فعالیت‌های بازاریابی استفاده کرد.
از طرف دیگر مردم هند برای حریم خصوصی خود اهمیت زیادی قائل هستند و به همین دلیل علاقه زیادی به حضور در شبکه های اجتماعی ندارند.

مشکل دیگری که هند در این زمینه با آن مواجه است عدم تمایل کاربران و کسب و کارها هند به استفاده از فناوری‌های پردازش ابری است.
کاربران هند نگران جنبه‌های امنیتی فناوری‌های پردازش ابری هستند و معتقدند این فناوری‌ها هنوز آنقدر رشد و تکامل نیافته است که برای استفاده در فعالیت‌های کاری مناسب باشد. 
 
 
کد مطلب: 26111
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام