۳
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۸

دستگیری مدیروبلاگ ناشر اکاذیب

ایتنا- متهم بوشهری، با وبلاگ جعلی خود اقدام به انتشار مطالب کذب و افترا علیه شاکی که کارمند یکی از ادارات دولتی این استان است، کرده بود.
دستگیری مدیروبلاگ ناشر اکاذیب


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر از دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب علیه یکی از شهروندان کرده بود، خبر داد. 


به گزارش سرویس«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرهنگ جهانشیری،در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از کارکنان ادارات استان مبنی بر این که شخص یا اشخاصی ناشناس با ایجاد وبلاگی جعلی اقدام به نشر اکاذیب و افترا علیه وی کرده و موجب هتک حیثیت و تشویش اذهان عمومی و در نتیجه ضرر معنوی و حیثیتی او شده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این یگان قرار گرفت.


وی گفت: در اجرای دستور قضایی مراتب از طریق این پلیس مورد پیگیری واقع و با اقدامات کارشناسی، مدیر این وبلاگ در شهرستان بوشهر شناسایی و احضار شد.


رییس پلیس فتای استان بوشهر افزود: متهم در تحقیقات ساخت وبلاگ را تایید اما مطالب منتشر شده در آن را بدواً انکار می‌کرد که پس از مشاهده مستندات موجود لب به سخن گشود و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.


وی با بیان اینکه بر اساس قانون جرایم ‌رایانه‌ای هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی جرم تلقی شده و برای آن مجازات حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده است، گفت: با افرادی که به نوعی بخواهند امنیت روانی مردم را به خطر بیندازد به شدت برخورد خواهد شد.


جهانشیری توصیه‌ کرد: از توجه به شایعات و اطلاعات موجود در بستر فضای مجازی که عمدتاً از منبع‌های غیرمستند و شایعه پرداز نشات گرفته خودداری کنید و از این ابزار برای انتقام‌جویی از دیگران استفاده نکنید و حتی‌الامکان فیلم‌ها، تصاویر و مطالب حریم خصوصی خود را در تلفن‌همراه و رایانه نگهداری نکنید.
کد مطلب: 26050
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
ببرش زندان فتا
feedback
خودت هم باور داری این رو؟؟؟؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایتنا جان بعد از گذشت چند سال از تغییر لوگوی پلیس فتا هنوز لوگوی قبلی شو منتشر کردی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام