۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۲

شرکت‌های مخابراتی کره، موظف به کاهش قیمت‌ها شدند

ایتنا- کره، به تبعیت از کشورهای پیشرفته دیگر، هزینه‌های ثبت‌نام سرویس‌های موبایل را کم می کند و تا سال 2015 نیز،‌ تمامی هزینه‌ها حذف خواهد شد.
شرکت‌های مخابراتی کره، موظف به کاهش قیمت‌ها شدند



کمپانی‌های مخابراتی در کره بدستور وزارت علم، آی.سی.تی و آینده، موظف به کاهش قیمت ثبت نام از مشترکین تلفن همراه شدند.


در نقشه دولت کره هزینه اولیه ثبت نام برای سرویس های موبایل تا سال ۲۰۱۵ به طور کلی حذف خواهد شد و به همین خاطر دولت به شرکت‌های مخابراتی دستور داده تا قبل از ۲۰۱۵، قیمت‌های ثبت نامی خود را پایین نیز بیاورند.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، سال‌هاست شرکت‌های کره ای برای کاربرانی که قصد گرفتن سرویس تلفن موبایل دارند، هزینه‌ای را هنگام اولین ثبت نام دریافت می کنند که به آن one-off administration fee می‌گویند.

طبق نقشه وزارت علم،آی سی تی و آینده کره جنوبی، امسال این هزینه باید ۴۰ درصد کاهش داشته باشد و تا سال ۲۰۱۵ به کلی وجود نداشته باشد.

سیاستهای جدید مخابراتی را رییس جمهور کره پارک جیون-های به وزرای کابینه خود ابلاغ کرده است. این وزارتخانه می گوید از هر کاربر تازه ثبت نام شده در شرکت‌های مخابراتی بین ۲۴ هزار وون (۲۱ دلار) تا ۳۹۶۰۰ وون (۳۵ دلار) هزینه گرفته می‌شود که بدین ترتیب سالانه رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد وون (۴۴۷ میلیون دلار) را شامل می شود که به نفع مردم خواهد بود تا چنین هزینه ای را پرداخت نکنند.

کمپانی SK Telecom در کره جنوبی بزرگترین شرکت مخابراتی محسوب می شود که ۳۹۶۰۰ وون (۳۵.۳۶ دلار) کاربران را شارژ می کند و این در حالی است که کمپانی هایی مانند KT و LG Uplus به ترتیب مردم را ۲۴ هزار وون (۲۱ دلار) و ۳۰ هزار وون (۲۶ دلار) شارژ می کنند.

بر اساس یافته های وزارت علم، آی سی تی و اینده کره، ۲۴ کشور در دنیا چنین هزینه هایی را حذف کرده اند. به گفته سخنگوی این وزارتخانه بدنبال شکایات مردمی در این خصوص متوجه شدیم که بسیاری از کشورهای پیشرفته چنین هزینه ای را حذف کرده اند و ما نیز تصمیم گرفتیم چنین کاری را انجام دهیم.

گروههای شهری (سازمانهای حامی مصرف کنندگان) شرکت‌های مخابراتی را به بار کردن هزینه های پنهان اضافی به دوش کاربران موبایل متهم کرده اند و از سوی دیگر در رقابت با یکدیگر نیز سعی کرده اند قیمت ها را پایین بیاورند و حالا این موضوع نیز بر آنها فشار خواهد آورد؛ چیزی که مردم مصر به انجام آن با حمایت دولت هستند.
کد مطلب: 25872
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام