۹
۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۴
وزیر ارتباطات به دنبال پایگاه اطلاعات ایرانیان

با اجرای اولین طرح وزیر جدید ارتباطات انقلاب اقتصادی در کشور رخ می‌دهد

ایتنا - سرتیپ نامی: هر فرد ایرانی که به دنیا می‌آید اطلاعات و مشخصات فردی و تخصصی او در صفحه اول این پایگاه قرار می‌گیرد.
با اجرای اولین طرح وزیر جدید ارتباطات انقلاب اقتصادی در کشور رخ می‌دهد


به گفته وزیر جدید ارتباطات، در این وزارتخانه کارهای بزرگی انجام شده ولی سرعت کارها باید بیشتر شود.

محمد حسن نامی در آئین اختتامیه همایش ملی قشم در تالار وحدت منطقه آزاد قشم افزود: یکی از این کارها ایجاد سازمان فناوری اطلاعات ایران است که ضروریست این سازمان به سرعت برای ایجاد مرکز ملی اطلاعات کشور دست به کار شود. 


وی وظیفه این مرکز را ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی مناسب برای هر فرد و خانوار ایرانی دانست و گفت: هر فرد ایرانی که به دنیا می‌آید اطلاعات و مشخصات فردی و تخصصی او در صفحه اول این پایگاه قرار می‌گیرد.
به گفته وی در صفحه دوم این پایگاه اطلاعات مربوط به سلامت، بهداشت و درمان شخص بطور کامل درج می‌شود. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح مشخصات پایگاه اطلاعاتی هر ایرانی تصریح کرد: صفحه سوم این پایگاه اطلاعاتی مربوط به فعالیت‌های اقتصادی هر ایرانی خواهد بود که در صورت اجرایی شدن آن، انقلابی در اقتصاد کشور رخ خواهد داد، بطوری که پس از آن ما نیازی به فروش نفت نیز نخواهیم داشت. 

دکتر نامی، صفحه چهارم این پایگاه اطلاعاتی را مختص مسائل امنیتی و قضایی افراد دانست و یادآور شد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، تمامی سوابق و مشخصات امنیتی و قضایی افراد در این نوع پایگاه‌ها نگهداری و مورد استفاده مراجع ذیربط قرار می‌گیرد. 

وی یک بخش مهم این پایگاه را ایجاد شبکه اینترنت در سطح کشور اعلام کرد و گفت: این شبکه قادر خواهد بود افزون بر دوهزار و ۵۰۰خدمات مختلف از انواع بازی‌های رایانه‌ای بچه‌ها گرفته تا آموزش‌های مختلف و اطلاعات همه سازمان‌های دولتی را در اختیار خانوارهای ایرانی قرار دهد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جلوگیری از مراجعه ایرانی‌ها به سازمان‌ها و ادارات برای انجام کارهای اداری و استفاده از خدمات مختلف را یکی از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این پایگاه اطلاعاتی دانست و خاطرنشان کرد: تمامی ارتباطات فعلی مردم نیز از طریق این پایگاه می‌تواند انجام شود. 

دکتر نامی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای توسعه گردشگری در کشور ضروری دانست و گفت: با توسعه و تقویت زیرساخت ارتباطی جزیره قشم به عنوان یک مرکز مناسب برای جذب گردشگران دنیا، می‌توان آن را به یک جهان شهر در خلیج فارس تبدیل کرد. 

به گفته وی جهان شهرها در دنیا محل حضور گردشگران دنیاست و ایران می‌تواند حداقل دو جهان شهر در خلیج فارس داشته باشد، مضاف براینکه کشورمان به علت توانمند بودن در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید سهم ویژه‌ای در ساختن جهان شهرها در خارج از کشور نیز داشته باشد. 

براساس این گزارش در آئین اختتامیه این همایش که به مدت دو روز در سه سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم و تالار وحدت این شهر در قالب ارائه سخنرانی و پوستر برگزار شد، نویسندگان مقالات منتخب هیئت داوران این همایش با اهداء لوح ویژه مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد مطلب: 25419
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
حیف شد سرتیپ!

لااقل این طرح رو قبل از ارائه بودجه 92 به مجلس تحویل رئیس جمهوری عزیز می دادی تا شاید وابستگی ما رو از نفت صفر می کرد

آخ چه حیف شد
feedback
United States
این طرح ها با توجه به وضعیت کنونی حوزه ارتباطات و مخصوصا سطح دسترسی، کیفیت و قیمت اینترنت، یکم غیر ضروری و بلندپروازانه نیست؟؟!!
feedback
سرتیپ جان
از اوضاع نظامی کشور چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرشاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
بالای 37 درجه هست :))
سجاد
feedback
هر وقت دیدیم باور میکنیم سرتیپ.
محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
مگه ندارید این اطلاعات رو؟؟
خب برو از سازمان اطلاعات بگیر، اونا همه چی دارن!!
feedback
ای وای خاک بر سرم شد
یه وقت نزنه همه چاهای نفت رو ببنده
اونوقت به جای نفت می رن صفر و یک میارن سر سفره هامون!!!!!!!!!!!
feedback
یک سرتیپ شده وزیر اطلاعات
جالبه
چطوره یک نویسنده بشه وزیر راه سازی
و یک آشپز بشه وزیر محیط زیست و ........
همینجوری برو تا اخر
feedback
یک وقت این بابا رو ندزدن ببرن امریکا
چون ایدهش خیلی جالبه
ممکنه اصلا بزنه اوپک رو تعطیل کنه
عربستان رو بدبخت کنه
ایران رو اقتصاد اول دنیا کنه
و .................
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام