۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۰

دورخیز شرکت سپ برای سرمایه‌گذاری بر روی کسب و کارهای کوچک و متوسط

ایتنا- هوشمندانه بودن این تصمیم کمپانی سپ، می‌تواند در آینده و البته در شرایط نه چندان خوب اقتصادی فعلی، نتایج خوبی در پی داشته باشد.
دورخیز شرکت سپ برای سرمایه‌گذاری بر روی کسب و کارهای کوچک و متوسط


شرکت سپ که اخیراً با عرضه پلت فرم تحت پردازش ابری هانا رونق تازه‌ای به فعالیت‌های خود داده است، تلاش می‌کند تا کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بیشتری را جذب راهکار‌ها و محصولات خود کند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت eweek، شرکت سپ ۲۹ نوامبر با برگزاری نشستی با محوریت راهکارهای ویژه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در نیویورک عزم خود را برای سرمایه گذاری بر روی این کسب‌وکار‌ها نشان داده است. 

سپ همزمان با برگزاری این نشست نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری بر روی کسب و کارهای کوچک و متوسط در شرایط اقتصادی نه چندان امیدوارکننده فعلی اقدامی خوش‌بینانه و امیدبخش است. 

این مطالعه که به سفارش شرکت سپ انجام شده نشان می‌دهد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در اقتصادهای نوظهور از لحاظ مالی در حال شکوفایی و رشد هستند، در حالیکه این کسب‌و‌کار‌ها در کشورهای توسعه یافته که شرایط بازار و اقتصاد در آن‌ها دشوار‌تر است، امیدوارند در آینده‌ای نزدیک سیر صعودی تری به خود بگیرند. 

براساس نتایج این مطالعه، یافتن و حفظ کردن مشتریان جدید، جذب استعداد‌ها و عملکرد‌ها و فعالیت‌های اثربخش از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کسب و کارهای کوچک و متوسط در سراسر جهان شمرده شده است. 

در این مطالعه از بیش از هزار نفر از مدیران کسب‌وکارهای کوچک و متوسط خواسته شده بود تا اولویت‌های خود برای ۱۲ ماه آینده را شرح دهند. 

کسب‌وکارهای مورد بررسی در کشورهای توسعه یافته فرانسه، آلمان، ژاپن، بریتانیا و آمریکا و نیز اقتصادهای نوظهوری مثل هند، برزیل، روسیه، چین و مکزیک فعالیت می‌کردند. 

حدود ۵۳ درصد از کسب‌وکارهای کوچک و متوسطی که در کشورهای توسعه یافته فعالیت می‌کنند «رشد درآمدی» را مهم‌ترین اولویت خود اعلام کرده‌اند. 

این رقم درباره کسب‌وکارهایی که در کشورهای در حال توسعه فعالیت می‌کنند، ۵۵ درصد است. 

برخی از مهم‌ترین یافته‌های این مطالعه به شرح زیر است:
- ۸۸ درصد از این کسب‌وکار‌ها از بروکراسی و قوانین دولت‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی خود یاد کرده‌اند.
 
۸۵ درصد نیز به نرخ بالای مالیات‌ها اشاره کرده‌اند. کسب‌وکارهایی که در اقتصادهای نوظهور فعالیت می‌کنند، نارضایتی بیشتری از دولت‌های خود داشته‌اند. 

- افزایش فروش و درآمد‌ها مهم‌ترین اولویت این کسب‌وکار‌ها است.
 
۶۰ درصد از شرکت‌های کوچک و ۴۷ درصد از شرکت‌های متوسط این هدف را مهم‌ترین اولویت خود اعلام کرده‌اند. 

- این کسب‌وکار‌ها در مسیر رشد خود با سه مانع داخلی عمده مواجهند: یافتن و حفظ کردن مشتریان جدید، جذب و استخدام افراد دارای مهارت‌های کافی، و انجام عملیات تجاری به شیوه‌ای اثربخش و کارآمد.
- بزرگ‌ترین فرصت تجاری پیش روی این کسب و کار‌ها گسترش بازارهای نوظهوری مثل بازارهای چین و برزیل است. ۶۰ درصد از این کسب و کار‌ها گفته‌اند مایلند در بازارهای بین المللی با یکدیگر به رقابت بپردازند. 

- این کسب‌وکار‌ها توجه فزاینده‌ای به فناوری‌های آی.تی و راهکارهای اتوماسیون دارند. 

بخش زیادی از این کسب‌وکار‌ها گفته‌اند در مقایسه با سه سال قبل، فعالیت‌های بیشتری را از طریق راهکارهای اتوماسیون انجام می‌دهند. 

- تامین سرمایه و اعتبار و بازپرداخت بدهی‌ها نیز از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این کسب‌وکار‌ها عنوان شده است. 

گفتنی است شرکت‌هایی که درآمد سالانه آن‌ها کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار است، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط نامیده می‌شوند. 

بیش از ۹۰ درصد از کسب‌وکارهایی که در مطالعه سپ شرکت کرده‌اند، درآمدی کمتر از ۵۰ میلیون دلار داشته‌اند.
کد مطلب: 24495
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام