۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۰

رشد ۶ درصدی هزینه‌های صنعت آی تی در سال ۲۰۱۲

ایتنا- شاید بتوان در این دوران رکود اقتصادی جهانی، با توجه به رشد هزینه‌های آی‌تی علی‌الخصوص بخش نرم‌افزار، به این بازار امیدوار بود.
رشد ۶ درصدی هزینه‌های صنعت آی تی در سال ۲۰۱۲


یافته‌های جدید‌ترین مطالعه موسسه پژوهشی آی‌دی‌سی نشان می‌دهد هزینه‌های صنعت آی‌تی در سال ۲۰۱۲ در مقایسه با سال قبل ۶ درصد رشد خواهد داشت.


آی‌دی‌سی در این مطالعه خاطرنشان کرده است عملکرد قوی دست‌‌اندر‌کاران صنعت آی‌تی در زمینه نرم‌افزار‌ها، فناوری ذخیره داده‌ها، شبکه‌های کسب‌وکار و بازار فناوری‌های همراه توانسته است بعضی از ضعف‌های این صنعت را جبران کند. 

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب‌سایت آی‌دی‌سی، صنعت آی‌تی توانسته علیرغم شرایط بی‌ثبات اقتصادی در سطح جهان رشد هزینه‌های خود را در سطح بالایی نگه دارد.

با این همه، رشد هزینه‌های صنعت آی‌تی در مقایسه با سال قبل حدود یک درصد کاهش داشته است.

این رقم در سال ۲۰۱۱ حدود ۶ درصد برآورد شده بود.

براساس این گزارش صنعت آی‌تی در سال جاری در برخی روند‌ها مثل بازار رایانه‌های شخصی، سرور‌ها و تجهیزات جانبی رایانه‌ها و ارتباطات راه دور عملکرد نسبتاً ضعیفی داشته اما عملکرد قوی این صنعت در بازار نرم‌افزار، فناوری‌های ذخیره داده‌ها و شبکه‌های کسب‌وکار این ضعف‌ها را جبران کرده است.

آی‌دی‌سی در این مطالعه نرخ رشد هزینه‌ها صنعت آی‌تی را ۶ درصد اعلام کرده اما خاطرنشان کرده است که با احتساب قدرت ارزش دلار آمریکا در نیمه اول سال جاری نرخ رشد هزینه‌ها را باید در حد ۴ درصد دانست.

برآوردهای این موسسه پژوهشی نشان می‌دهد کل حجم هزینه صنعت آی‌تی در سال جاری رقمی در حدود ۳. ۶ تریلیون دلار خواهد بود.

آی‌دی‌سی بازار رایانه‌های شخصی را در سال جاری راکد ارزیابی کرده و پیش‌بینی کرده است عرضه ویندوز ۸ باعث خواهد شد این بازار در سال آینده رونق بیشتری به خود بگیرد.

ارزیابی این موسسه همچنین حاکی از این است که علیرغم رکود اقتصادی در کشورهای اروپای غربی، بازار فناوری‌های همراه و نرم‌افزار‌ها در این کشور‌ها رشد قابل توجهی داشته است.

آی‌دی‌سی رشد بازار آی‌تی در کشورهای چین، هند، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی را نیز بالا برآورد شده است.
کد مطلب: 23573
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام