۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۳
افتتاح شبکه سراسری پرسرعت كرمان؛

وزير ICT خبر داد: ارايه 400 خدمت الكترونيكي به مردم

ایتنا - تقی‌پور: پيشرفت‌هايي كه در سه دهه اخير در كشور داشتيم همه دنيا به توانمندي ملت ايران اعتراف كرده‌اند و همين امر باعث شده در تمام عرصه‌ها با ما وارد جنگ و دشمني شوند.


شبکه سراسری پرسرعت (مترواترنت) استان كرمان با هزينه بالغ بر ۱۰۵ ميليارد ريال با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در كرمان افتتاح شد.

به گزارش ایتنا از ايسنا، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مراسم افتتاح شبكه مترو اترنت كرمان گفت: در دهه اعتبار اطلاعات بحث اصلي در مديريت دانش است. اين امر امكان‌پذير نيست مگر اين كه از همه ابزارها و امكاناتي كه وجود دارد به صورت فشرده و در كنار هم استفاده كنيم.

رضا تقي‌پور با اشاره به توسعه فناوري‌ها در جهان امروزي گفت: با اين پيشرفت‌ها رقابت در عرصه‌هاي مختلف سخت شده اما انجام بسياري از اقدامات آسان شده است. پتانسيل‌ها و استعدادهاي بالقوه فراواني در كشور وجود دارد كه اگر قدري سريع‌تر حركت كنيم اين قابليت‌ها در تمام عرصه‌ها نمود خواهد داشت.


وي ادامه داد: پيشرفت‌هايي كه در سه دهه اخير در كشور داشتيم همه دنيا به توانمندي ملت ايران اعتراف كرده‌اند و همين امر باعث شده در تمام عرصه‌ها با ما وارد جنگ و دشمني شوند. اما با همه اين موضوعات روز به روز انقلاب ايران عزتمندتر مي‌شود.


تقي‌پور گفت: بايد همگام با تكنولوژي پيش برويم امروز امنيت فضاي تبادل اطلاعات دغدغه تمام كشورهاي دنياست و يكي از كارهاي اساسي ما نيز پرداختن به بحث‌هاي امنيتي است كه خوشبختانه امروز در كشور از سطح بالايي از امنيت در فضاي تبادل اطلاعات برخورداريم.


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات راه‌اندازي شبكه مترو اينرنت در استان كرمان را اتفاقي بزرگ خواند و گفت: با اين پروژه زيرساخت‌هاي توسعه فناوري اطلاعات در كرمان مهيا مي‌شود. در حال حاضر ۴۰۰ خدمت الكترونيكي در كرمان عرضه مي‌شود كه بايد به صورت هفتگي اين آمار افزايش يابد.


تقي‌پور با بيان اين‌كه امروز خدمات زيادي در حوزه تجارت، اقتصاد، بانكداري و اجتماعي به صورت الكترونيكي ارائه مي‌شود، گفت: ايجاد ساختارها و نهادسازي براي توسعه خدمات الكترونيكي برنامه اصلي دولت دهم است. توسعه خدمات الكترونيكي با شعار «عدالت محوري و عدالت گستري» دولت را محقق مي‌سازد.


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بر اجراي طرح دوركاري در استان كرمان تاكيد كرد و گفت: اجراي اين طرح نياز به زيرساخت‌هاي گسترده‌اي دارد كه انجام آن مي‌تواند در تسهيل امور مردم بسيار موثر باشد. مشكل اصلي ما اين است كه اعتماد به خدمات الكترونيكي وجود ندارد.


وي افزود: هدف نهايي ما در سطح استان اين است كه يك استان يكپارچه از نظر اطلاعات داشته باشيم چراكه يكپارچگي اطلاعات امروزه ابزار مهم مديريت است.


وي هدف اجراي اين پروژه‌ها رسيدن استان كرمان به يك استان يكپارچه اطلاعاتي دانست و تاكيد كرد: مديران كرمان با حمايت استاندار كرمان بايد تلاش كند تا خدمات الكترونيكي بيش‌تري به مردم ارائه دهند و ما نيز از اين مسئله حمايت مي‌كنيم. در سطح كشور هزار و ۴۰۰ خدمت الكترونيكي به مردم ارائه مي‌شود اما اين خدمات در استان‌هاي مختلف متنوع است.


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: هدف ما اين است كه اين هزار و ۴۰۰ خدمت الكترونيكي را به صورت همگون در همه استان‌ها ارائه دهيم.


وي با اشاره به راه‌اندازي شبكه مترو اترنت در استان كرمان افزود: اين شبكه راه‌اندازي شده است اما بايد آموزش‌ها در اين زمينه افزايش پيدا كند تا بهره‌برداري از اين حوزه بيش‌تر و بيش‌تر شود.
 
کد مطلب: 23563
نام شما
آدرس ايميل شما


مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
ممنون آقای تقی پور خدایی بعد از مدتها کلی خندیدم . "همه دنيا به توانمندي ملت ايران اعتراف كرده‌اند و همين امر باعث شده در تمام عرصه‌ها با ما وارد جنگ و دشمني شوند." فکر میکنم چون بقیه دنیا نمیتونن اینقدر در برگشتن به عقب و یا بهتره بگم پسرفت تلاش بکنند حسودی میکنند ایکاش به چندتا از این توانمندی ها هم اشاره میکردید تا بیشتر حسودی بکنند. دغدغه امنیت تبادل اطلاعات هم دغدغه بزرگیه چنان بزرگ که باعث شده تمام مسائل مهم امروزه از جمله گرانی و بیکاری و تورم وووو از یادمون بره.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام