۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۳
با هدف راه‌اندازی و بهره‌برداری از شبکه ملی اطلاعات

تمامی دستگاه‌‌های اجرایی مکلف به پیاده‌سازی نظام IPV6 شدند

ایتنا - وزیر ارتباطات بخشنامه نقشه راه گذر به IPV6 جمهوری اسلامی ایران را به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.


ارتباطات با ارسال نامه‌ای، تمامی دستگاه‌های اجرایی را موظف به پیگیری نقشه راه گذر به IPV6 جمهوری اسلامی ایران و پیاده سازی IPV6 در شبکه‌های ارتباطی‌، در راستای را‌ه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات کرد.

به گزارش ایتنا از فارس، رضا تقی‌پور بخشنامه نقشه راه گذر به IPV6 جمهوری اسلامی ایران را به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، در این بخشنامه آمده است:

به استناد بند" الف" ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، این وزارت مکلف است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب اقدام نموده و با استفاده از توان و ظرفیت بخش‌های عمومی و غیر دولتی، خصوصی و تعاونی، امکان دسترسی پر سرعت مبتنی بر توافقنامه سطح خدمات را به صورتی فراهم نماید که تا پایان سال دوم برنامه تمامی دستگا‌ه‌های اجرایی و واحدهای تابعه آن و تا پایان برنامه، ۶۰ درصد خانوارها و تمامی مشاغل بتوانند به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند.

بنا بر این با عنایت به مراتب فوق و تصمیمات متخذه در کمیته راهبری گذر به IPV6 مقتضی است تمامی دستگاه‌های اجرایی مطابق سند پیوست (نقشه راه گذر به IPV6 جمهوری اسلامی ایران) نسبت به پیاده‌سازی IPV6 در شبکه‌های ارتباطی خود اقدام نمایند.

فایل سند مورد اشاره نیز از طریق پورتال WWW.Ipv6iran.ir در دسترس است.

این نامه با امضای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خطاب به سازمان فناوری اطلاعات ایران برای اطلاع به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
 
کد مطلب: 22348
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام