۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۱
به گفته وزیر ارتباطات

ايران داراي رتبه يك ضريب كاربران اينترنت در منطقه

ایتنا - تقی‌~ور: در ضريب كاربران اينترنت در منطقه رتبه ۱ و در دنيا رتبه ۱۰۵ را در سال ۲۰۱۰ كسب كرديم اما در سال ۲۰۱۱ تعداد كابران اينترنت ۳۶.۵ ميليون نفر شد كه اين عدد رتبه اول در منطقه را نشان مي‌دهد. در ضريب نفوذ اينترنت نيز در اين سال ۴۶.۹ را كسب كرديم.


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: ايران، نفر اول ضريب نفوذ تلفن ثابت، رتبه ۱۱ تلفن همراه و رتبه اول كاربران اينترنت در منطقه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، رضا تقي‌پورـ وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ـ درباره وضعيت ضريب نفوذ تلفن ثابت كشور از جايگاه اول ايران در منطقه صحبت كرده و گفته است: از نظر ضريب نفوذ تلفن ثابت در منطقه رتبه اول و در دنيا رتبه ۳۲ هستيم همچنين در ضريب نفوذ تلفن همراه در منطقه رتبه ۱۱ و در دنيا رتبه ۹۰ را در اختيار داريم.

به گفته او در ضريب كاربران اينترنت در منطقه رتبه ۱ و در دنيا رتبه ۱۰۵ را در سال ۲۰۱۰ كسب كرديم اما در سال ۲۰۱۱ تعداد كابران اينترنت ۳۶.۵ ميليون نفر شد كه اين عدد رتبه اول در منطقه را نشان مي‌دهد. در ضريب نفوذ اينترنت نيز در اين سال ۴۶.۹ را كسب كرديم.

شاخص‌هاي بهره‌وري در كل اقتصاد ۱۰۹ درصد و در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات ۴۹۰ درصد است كه اين عدد نشان مي‌دهد بهره‌وري در اين حوزه چند برابر ساير بخش‌هاي اقتصادي است.

وي با اشاره به رشد ۱۵ درصدي دفاتر خدمات ارتباط روستايي طي دوره مسئوليش بيان كرد: در تلفن همراه نيز جاده‌هاي تحت پوشش از ۱۲ هزار به ۵۳ هزار كيلومتر افزايش يافته است. پوشش جاده‌اي اصلي و فرعي ۴.۵ برابر شد، رشد پنج برابري خطوط پرسرعت اينترنت، رشد۲۱.۸ برابري ظرفيت ارتباطي ديتاي كشور و رشد ۷.۴ برابري اينترنت را رقم زده‌ايم.

تقي‌پور اظهار كرد: در توسعه شبكه‌هاي مادر مخابراتي و ترانزيت مخابراتي حضور فعالي نداشتيم اما در تنظيم مقررات و توسعه فضاي فركانسي و پست نيز برنامه‌هاي خوبي به انجام رسيده است. در بخش پست در ميان كشورهاي منطقه از نظر تعداد محصولات رتبه دوم و از نظر سرانه محصولات رتبه بيستم را در اختيار داريم.
کد مطلب: 22740
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
این که چیزی نیست
اگه از جناب وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بپرسین میفرماین که رتبه ی نخست سرعت و کیفیت اینترنت جهان هم مال ماست
مرتضی
feedback
United Kingdom
دروغ که کنتور نمیندازه هر کسی هرطوری بخواد صحبت میکنه و البته کشور ما نه تنها در منطقه بلکه در جهان تکه بخاطر اینکه هر مسئول و کاربلدی سر جای خودش نیست و هر حرفی زده میشه بدون هیچ سند و مدرک واقعی.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام