۲
۰
plusresetminus
جمعه ۳۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۸

سه پنجم سایت‌های تجاری در ایران شكست می‌خورند

ایتنا - با وجود توانمندی در ایجاد كسب و كار در اینترنت در زمینه تبلیغات با مشكلات عدیده‌ای روبرو هستیم.



از هر پنج سایت تجاری ایرانی راه‌اندازی شده در فضای وب، ۳ سایت شكست می‌خورند.

به گزارش ایتنا امیر فتوحی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: كارشناسان این حوزه به خوبی می دانند كه چگونه یك وب سایت را گسترش دهند و این در حالی است كه از دانش بازاریابی و كسب و كار در این حوزه بی خبرند.

وی تاكید كرد: با وجود توانمندی در ایجاد كسب و كار در اینترنت در زمینه تبلیغات با مشكلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

این كارشناس فناوری اطلاعات گفت: براساس آمارهای موجود، تراكنش مالی حوزه اینترنت و سایت‌های تجاری در كشور پنج میلیارد ریال اعلام شده است و از سوی دیگر حدود ۳۰ هزار فروشگاه اینترنتی به طور فعال در كشور فعالیت می‌كنند.

وی تلفن همراه را بهترین وسیله برای انجام كسب و كار و بازاریابی اینترنتی برشمرد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت در كشور ۱۵ درصد اعلام شده و این در حالی است كه ضریب نفوذ تلفن همراه در كشور ۷۵ درصد اعلام شده است و می‌توان از این ابزار استفاده كرد.

فتوحی خاطرنشان كرد: مهندسان، سازنده وب سایت‌ها هستند و تنها به ایجاد آنها فكر می‌كنند، اما به دلیل فقیر بودن در زمینه دانش بازاریابی در حفظ و نگهداری آنها ضعیف هستند.

این كارشناس فناوری اطلاعات همچنین كمبود منابع در گسترش بازاریابی اینترنتی را از دیگر معضلات این حوزه نام برد و افزود: بیشتر مدیران در مفاهیم بازاریابی اینترنتی مفاهیم بازاریابی سنتی را در فضای مجازی تسری می دهند و این درحالی است كه در فضای مجازی، مفاهیم عوض می شود برای مثال در بازاریابی مجازی بازاریابی موردی مورد توجه قرار می گیرد.
 
کد مطلب: 20832
نام شما
آدرس ايميل شما


وب
feedback
من در یک زمینه ی خاص که می خواستم تحقیق کنم با سرچ کلمه ی مورد نظر ، نصف سایت هایی که برایم ظاهر می شد تبلیغاتی بود و به خاطر همین مجبور شدم با هزار مکافات از منابع خارجی کمک بگیرم.
کاربر
feedback
Iran, Islamic Republic of
حداقل نام سایت هایی که شکست خورده رو
نام ببرید ، دلیل شکست رو بگید
فقط نگید امار های موجود
نظر شما در باره طرح رجیستری موبایل چیست؟
طرح کاملا موفق بود
تا حدودی به نتیجه رسید
طرح کاملا شکست خورد
بنظرم طرح مبهمی است