۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۱

وب‌سایت‌های سارق هویت ركورد زدند

ایتنا - استفاده از یك فناوری جدید در تشخیص وب‌سایت‌های سارق هویت نشان می‌دهد كه مجرمان سایبری بسیار فعال عمل می‌كنند.


تعداد وب‌سایت‌های سارق هویت به بالاترین میزان خود در اوایل سال جاری میلادی رسیده و این موضوع نشان دهنده اینست كه جعل وب‌سایت‌های قانونی و واقعی همچنان یك تجارت سودمند برای مجرمان سایبری است.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، گروه كاری ضد سرقت هویت (APWG) در آخرین گزارش خود اعلام كرده است كه ۵۶۸۵۹ وب سایت سارق هویت را در ماه فوریه ۲۰۱۲ شناسایی كرده است.
این میزان از ركورد قبلی كه متعلق به آگوست ۲۰۰۹ است، یك درصد بالاتر است.

APWG یك كنسرسیوم غیر انتفاعی متشكل از بانك‌ها، شركت‌های امنیتی و دیگر شركت‌هایی است كه روند جرائم سایبری را دنبال می‌كنند.

وب‌سایت‌های سارق هویت، وب‌سایت‌هایی هستند كه به ظاهر كاملاً مشابه وب‌سایت‌های اصلی و قانونی هستند و غالباً به تقلید از برندهای مشهور می‌پردازند.

این وب‌سایت‌ها از اعتمادی كه كاربران به شركت‌های قانونی دارند، سوءاستفاده كرده و آنها را برای افشا كردن نام كاربری، كلمه عبور و دیگر اطلاعات حساس فریب می‌دهند.

APWG در گزارش خود اعلام كرده است كه یكی از علل مشاهده افزایش تعداد وب‌سایت‌های سارق هویت، استفاده از یك فناوری جدید برای تشخیص وب‌سایت‌های كلاهبردار است.

بنا بر گزارش APWG بیش از ۳۸ درصد وب سایت‌های جعلی مربوط به بخش خدمات مالی بوده‌اند.

خدمات پرداخت آنلاین و خدمات خرده فروشی نیز به ترتیب در مكان‌های بعدی قرار دارند.
همچنین این وب‌سایت‌ها ۳۹۲ برند را جعل كرده‌اند كه این نیز یك ركورد محسوب می‌شود.

آقای پیتر كاسیدی، رهبر APWG در این مورد می‌گوید: " امروزه همه نوع تجارتی آنلاین شده است و لذا فرصت‌های زیادی را برای كلاهبرداری‌های جدید و فریبنده ایجاد كرده است كه به سوءاستفاده از ارتباط آنلاین شركت و مشتریان می‌پردازد. البته مردم نیز نسبت به حملات سرقت هویت هوشیارتر شده و به راحتی فریب نمی خورند ولی هنوز هستند افرادی كه با استفاده از فریب‌های خلاقانه آنها را مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند."

حدود نیمی از وب‌سایت‌های سارق هویت در سه ماهه اول ۲۰۱۲ از اسامی برندها در URL خود استفاده كرده‌اند كه معمولاً مردم را فریب می‌دهد.

نكته مثبت اینجاست كه وب سایت‌های سارق هویت با توجه به فناوری‌های امنیتی پیشرفته‌تر، سریع‌تر از گذشته شناسایی و متوقف می‌شوند.
 
کد مطلب: 22977
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام