کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سه پنجم سایت‌های تجاری در ایران شكست می‌خورند

خبرگزاری ايرنا , 30 دی 1390 ساعت 13:28

ایتنا - با وجود توانمندی در ایجاد كسب و كار در اینترنت در زمینه تبلیغات با مشكلات عدیده‌ای روبرو هستیم.





از هر پنج سایت تجاری ایرانی راه‌اندازی شده در فضای وب، ۳ سایت شكست می‌خورند.

به گزارش ایتنا امیر فتوحی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: كارشناسان این حوزه به خوبی می دانند كه چگونه یك وب سایت را گسترش دهند و این در حالی است كه از دانش بازاریابی و كسب و كار در این حوزه بی خبرند.

وی تاكید كرد: با وجود توانمندی در ایجاد كسب و كار در اینترنت در زمینه تبلیغات با مشكلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

این كارشناس فناوری اطلاعات گفت: براساس آمارهای موجود، تراكنش مالی حوزه اینترنت و سایت‌های تجاری در كشور پنج میلیارد ریال اعلام شده است و از سوی دیگر حدود ۳۰ هزار فروشگاه اینترنتی به طور فعال در كشور فعالیت می‌كنند.

وی تلفن همراه را بهترین وسیله برای انجام كسب و كار و بازاریابی اینترنتی برشمرد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت در كشور ۱۵ درصد اعلام شده و این در حالی است كه ضریب نفوذ تلفن همراه در كشور ۷۵ درصد اعلام شده است و می‌توان از این ابزار استفاده كرد.

فتوحی خاطرنشان كرد: مهندسان، سازنده وب سایت‌ها هستند و تنها به ایجاد آنها فكر می‌كنند، اما به دلیل فقیر بودن در زمینه دانش بازاریابی در حفظ و نگهداری آنها ضعیف هستند.

این كارشناس فناوری اطلاعات همچنین كمبود منابع در گسترش بازاریابی اینترنتی را از دیگر معضلات این حوزه نام برد و افزود: بیشتر مدیران در مفاهیم بازاریابی اینترنتی مفاهیم بازاریابی سنتی را در فضای مجازی تسری می دهند و این درحالی است كه در فضای مجازی، مفاهیم عوض می شود برای مثال در بازاریابی مجازی بازاریابی موردی مورد توجه قرار می گیرد.
 


کد مطلب: 20832

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/20832/سه-پنجم-سایت-های-تجاری-ایران-شكست-می-خورند

ايتنا
  https://www.itna.ir