۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۱

معاون وزیر در مورد اینترنت پاک و حلال می‌گوید

ایتنا - حکیم جوادی: «امروزه حامیان محیط زیست بحث هوای پاک را مطرح می‌کنند و این یک منطق است و طرفداران آن سعی می‌کنند محیط زیست را کمتر آلوده کند. اینترنت پاک هم همین است.»
معاون وزیر در مورد اینترنت پاک و حلال می‌گوید
رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: اینترنت حلال ممکن است یک حدود خاصی را مدنظر قرار بدهد، در حالی‌که در اینترنت پاک مباحث مذهبی نیز مطرح است، ولی شاید دایره شمول آن خیلی وسیع‌تر از حلال شود.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری داتشجویان، علی حکیم‌جوادی درباره اینترنت پاک اظهار کرد: هر فن‌آوری یکسری کاربردهای مثبت به همراه خود دارد که مراتبش بیش از نقاط منفی آن است و به دلیل این‌که در مسیرهای متفاوتی قرار می‌گیرد، از آن بهره‌برداری‌های متعددی می‌شود. اینترنت پاک هم به گونه‌ای است که می‌خواهیم یک Community را ایجاد کنیم و کسانی‌که طرفدار استفاده از اینترنت صحیح هستند را کنار هم جمع کنیم.

او افزود: امروزه حامیان محیط زیست بحث هوای پاک را مطرح می‌کنند و این یک منطق است و طرفداران آن سعی می‌کنند محیط زیست را کمتر آلوده کند. اینترنت پاک هم همین است؛ علی‌رغم این‌که خیلی‌ها گمان می‌کنند اینترنت پاک یعنی اینترنت فیل‌تر شده ولی واقعیت این است که امروزه در اینترنت مباحثی مطرح می‌شود که در وهلهٔ اول ممکن است مباحث اخلاقی باشد، به عنوان نمونه رواج خشونت برای کودکان که از جمله مباحث جدی در دنیاست و باعث یک دغدغه شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات یادآور شد: یکی از شعارهای WSIS (اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی) که از چند سال گذشته اتفاق افتاد، بحث مصونیت کودکان را در مقابل اینترنت به عنوان یک دغدغه مطرح می‌کردند و یا امروزه جنایات و دستبردهایی به بانک‌ها از طریق اینترنت زده می‌شود که جنبه‌های منفی استفاده از اینترنت است.

او افزود: اگر ما یک اجتماعی را ایجاد کنیم که هدفشان استفاده صحیح از این تکنولوژی خوب باشد و بتوانیم آن‌ها را گرد هم آوریم، اینترنت پاک خواهیم داشت.

وی گفت: مباحثی از قبیل رایانه سبز که مطرح شد، برای خیلی‌ها مشخص نبود و می‌گفتند یعنی چه!؟ در حالی‌که امروز می‌بینیم دارند به سمتی می‌روند که حداقل استفاده از انرژی را داشته باشند و باعث آسودگی و حرارت کمتر برای محیط شوند و اینترنت پاک هم استفاده صحیح از اینترنت است و به‌دنبال موضوعات خیلی خاصی نیستیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ابراز کرد: در اینترنت پاک می‌خواهیم بگوییم کسی که می‌خواهد فرزندش در محیطی کاملاً سالم و پاک از اینترنت استفاده کند، حال با هر دین و مذهبی که هست می‌تواند از آن استفاده کند.
کد مطلب: 19107
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام