۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۱
همزمان با روز جهانی پروتکل IPv۶

امکان اختلال ۲۴ ساعته در برخی سایت‌ها

ایتنا - امکان اختلال ۲۴ ساعته اینترنت ودسترسی به برخی از سایت‌های شرکت کننده در تست پروتکل IPv6 وجود دارد.
امکان اختلال ۲۴ ساعته در برخی سایت‌ها


مدیر کل مهندسی عملیات شبکه دیتای زیرساخت گفت: هم زمان با روز جهانی پروتکل IPv6 و با توجه به اینکه این پروتکل، جایگزین نسخه قدیمی‌تر خواهد شد؛ امکان اختلال ۲۴ ساعته اینترنت ودسترسی به برخی از سایت‌های شرکت کننده در این تست وجود دارد.


به گزارش ایتنا، مهندس حسن کریمی با بیان این مطلب افزود: با توجه به تازگی این موضوع و عدم پشتیبانی کامل از پروتکل IP (نسخه ۶) توسط تأمین کنندگان بین المللی، ممکن است در دورهٔ آزمایشی ۲۴ ساعته، دسترسی به برخی از سایت‌های شرکت کننده در این تست با مشکل مواجه شود.


وی گفت: ۱۸ خردادماه ۱۳۹۰ (هشتم ژوئن ۲۰۱۱) به عنوان روز جهانی پروتکل IPv۶ تعیین شده است و با توجه به اینکه پروتکل IPv6 جایگزین نسخه قدیمی‌تر خواهد شد، در این روز، جامعه جهانی اینترنت، اولین آزمایش جدی خود را روی این پروتکل تجربه خواهد کرد.


مهندس حسن کریمی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این روز، تشویق سرویس دهندگان اینترنت، تولید کنندگان سخت افزار، تولید کنندگان سیستم عامل‌های مختلف و همچنین ارائه دهندگان خدمات وب، جهت تجهیز و ارائه سرویس در بستر IPv6 است.


مدیرکل شبکه دیتا افزود: در این روز برخی سرویس دهندگان بزرگ دنیا مانند Google و Yahoo به مدت ۲۴ ساعت و به صورت آزمایشی سرویس‌های خود را بر روی نسخه جدید پروتکل IP (نسخه ۶)، به جای نسخه قدیمی‌تر این پروتکل (نسخه ۴) ارائه خواهند کردو پس از برگشت به شرایط عادی، اقدام به بررسی، تحلیل و برنامه‌ریزی، برای بهبود بستر IPv6 بر روی سرور‌های خود می‌کنند؛ همچنین دیگر شرکت‌ها و سرویس دهندگان هم می‌توانند از نتایج این تست بهره‌مند شده وخود را برای این تحول بزرگ دنیای اینترنت آماده نمایند.


مهندس کریمی اظهار کرد: این اتفاق، فرصت خوبی خواهد بود که بتوان عملکرد IPv۶ را بر روی سایت‌های پر ترافیکی مانند Google و Yahoo بررسی کرد.


وی گفت: شرکت ارتباطات زیر ساخت نیز با برنامه ریزی در سالهای اخیر در حال به روز رسانی و تجهیز شبکه خود و مذاکره با تأمین کنندگان بین المللی اینترنت، جهت پشتیبانی کامل و ارائه سرویس در بستر IPv۶ است واز تمامی سرویس دهندگان اینترنت، که علاقمند به بکار گیری پروتکل IPv۶ هستند استقبال کرده و آمادگی خود را به منظور پشتیبانی از این حرکت اعلام می‌کند.


مهندس کریمی در پایان به سایت‌های مرتبط در این زمینه اشاره کرد و افزود علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت روز جهانی IPV۶به آدرس: http://www.worldipv6day.org و لیست سایت‌های شرکت کننده در روز جهانی IPV۶ به آدرس: http://www.worldipv6day.org/participants/index.html وسایت تست سازگاری با پروتکل IPV۶ به آدرس:http://test-ipv6.com مراجعه کنند.
کد مطلب: 18392
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام