۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۸

آغاز فاز اجرایی نسل جدید آدرس های اینترنتی

ایتنا - معاون توسعه مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ازآغاز فاز اجرایی مهاجرت به نسل جدید آدرس‌های اینترنتی خبر داد.
آغاز فاز اجرایی نسل جدید آدرس های اینترنتی


بر اساس مطالعات انجام شده، تلاش‌های فنی و عملیاتی برای ایجاد شرایط لازم به منظور گذر از نسل قدیمی به نسل جدید آدرس‌های اینترنتی آغاز شده است.

به گزارش ایتنا، مهندس علی اصغر انصاری، معاون توسعه مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ظرفیت نسخه چهار آدرس‌های اینترنتی با عنوان IPV۴ به تازگی در تمام دنیا به پایان رسیده و ایجاد آدرس‌های جدید تنها با مهاجرت به نسخه شش با عنوان IPV۶ امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: گسترش سرویس‌ها و افزایش کاربران، گسترش شبکه ملی اطلاعات دولت الکترونیکی در دولت پنجم و کمبود منابع اینترنتی و افزایش امنیت و کیفیت سرویس‌ها در این بخش از جمله دلایل اهمیت انجام این مهاجرت است.

وی با اشاره به مراحل بررسی و پیاده سازی این مهاجرت، گفت: مطالعه روش‌های گذر، شناخت چالش‌ها، تعیین راهکار‌ها، انجام آزمایش‌های علمی و پیاده سازی آزمایشی، مراحل تعریف شده برای عملیاتی شدن این مهاجرت است.

معاون توسعه مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه، خاطر نشان کرد: سال گذشته و برای این منظور، گروه ضربت مهاجرت به نسل جدید متشکل از نمایندگان بیش از هفت دستگاه و اپراتور بزرگ مرتبط با این حوزه و بیش از چهار دانشگاه تشکیل شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، مطالعه، بررسی و ارایه مکانیزیم‌های گذار مطابق با استانداردهای جهان، بررسی وضعیت گذر کشورهای مختلف، هماهنگی با دستگاههای مختلف و تقسیم کار به سازمان‌های متفاوت از جمله اقدامات انجام شده در این بخش است.

علی اصغر انصاری تصریح کرد: همچنین طی این مدت، آزمایش‌های علمی و کاربردی در سطح آزمایشگاه و شبکه زنده تدوین شده در حال انجام است.

وی تاکیدکرد: در همین حال، تعاملات بین المللی برای اجرایی کردن مهاجرت به نسل جدید آدرس‌های اینترنتی درکشور اجرایی شده است.

وی افزود: برخی از دانشگاه که آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند، به عنوان پایوت آغاز روند مهاجرت به نسل جدید آدرس‌های عددی انتخاب و تلاش‌های اجرایی آغاز شده است.
کد مطلب: 18305
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام