۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۹

CD بی پدر شد

ایتنا - نوريو اوگا، رييس پيشين سوني كه با طراحي فرمت ديسك فشرده (CD) به تحول صنعت موسيقي كمك كرد، در سن ۸۱ سالگي درگذشت.
CD بی پدر شد

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاري دانشجويان، وي كه فارغ‌التحصيل مدرسه موسيقي بود، از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۵ به عنوان رييس در سوني خدمت كرد و تحول اين سازنده الكترونيكي به غول سرگرمي جهاني را كه موسيقي، فيلم‌ها و بازي‌هاي رايانه‌يي را تحت پوشش قرار داد، هدايت كرد.

اوگا كه استعدادش زماني كه يك دانش‌آموز بود و درباره كيفيت يك نوار ضبط ساخت شركت مادر سوني شكايت كرد، كشف شد، روز شنبه درگذشت.

در كنار طراحي فرمت CD، اوگا مذاكرات سوني با شركت سي بي اس در سال ۱۹۶۸ را كه به شكل‌گيري شركت سي بي اس سوني ريكوردز منتهي شد، هدايت كرد.

تصميم او براي خريد «كولومبيا پيكچرز» به مبلغ ۳.۴ ميليارد دلار در سال ۱۹۸۹ موقعيت سوني به عنوان غول سرگرمي را تحكيم كرد.

وي همچنين لوگوي شركت سوني را طراحي و بر ورود ديرهنگام سوني به بازار بازي نظارت كرد.

اوگا در سال ۱۹۹۳ شركت سوني كامپيوتر اينترتينمنت را در صنعت بازي راه‌اندازي كرد كه تحت تسلط شركت‌هاي قدرتمندي مانند نينتندو و سگا بود.

با وجود بدبيني موجود حتي در داخل سوني، كنسول بازي پلي‌استيشن در سال ۱۹۹۴ عرضه شد و اخيرا به بخش اصلي از كسب و كار اين شركت تبديل شده است.

تحت رياست اوگا، سوني صنعت موسيقي را با فرمت CD كه در سال ۱۹۸۲ به همراه «رويال فيليپس الكترونيكس» طراحي كرد، متحول ساخت.

ژاپن از دستاوردهاي اوگا با اعطاي برخي از برترين نشان‌هاي اين كشور به وي، تجليل كرد و فرانسه نيز به وي نشان لژيون دونور داد.

سوني اعلام كرد پس از يك مراسم خصوصي، يادبودي را براي وي در شركت برگزار مي‌كند.
کد مطلب: 17828
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام