۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۳

توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات زيربناي تحقق جهاد اقتصادي

ایتنا - امروزه ICT چنان نقش تاثيرگذاري بر تحولات اقتصادي دارد كه نمي توان شعار جهاد اقتصادي امسال را بدون توجه به اين نقش، اجرايي كرد.
توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات زيربناي تحقق جهاد اقتصادي


به گزارش ایتنا به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل شركت ارتباطات زيرساخت ،مهندس خسروي مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت با اعلام اين مطلب افزود: ارتباطات و فناوري اطلاعات سهم بسيار مهمي در بهبود بحران اقتصادي جهان داشت به نحوي كه نهمين گزارش مجمع جهاني اقتصاد در سال ۲۰۱۰ به تاثير ICT در اقتصاد جهان پرداخته است. جالب آنكه گزارش مذكور با تمركز بيشتر بر نقش آمادگي شبكه اي يا NRI در حوزه ICT تهيه و تنظيم گرديده است.

وي با اشاره به اهميت گسترش دسترسي جهاني به اينترنت گفت : دسترسي به يك شبكه جهاني و گسترده با عنوان اينترنت كه بتواند پاسخي براي تمامي فعاليتهاي روزمره زندگي عادي بشر داشته باشد به عنوان اولين راه بهره مندي تمام از خدمات ارتباطي و مخابراتي خودنمايي كرد. تغيير تمام قابليت هاي ارتباطات محلي، ملي و منطقه اي به عنوان اولين پيامد اين شرايط؛ ارتباطات و مخابرات را به عرصه بين المللي رهنمون كرد و تمامي كشورهاي جهان را به عضوي از شبكه مخابراتي جهاني تبديل كرد. در اين شرايط سناريوهاي مختلفي براي بهره مندي هر چه بيشتر و به روزتر از خدمات مخابراتي و ارتباطي آشكار شدند كه از جمله مهمترين آنها مي توان به سرمايه گذاريهاي كلان در عرصه هاي ارتباطات فيبر نوري از يك طرف و ارتباطات بي سيم از طرف ديگر اشاره كرد. اين روزها رقابت كشورها در زمينه ICT اقتصاد آنها را نيز تحت تاثير قرار داده و به عبارتي رشد اقتصادي بدون در نظر گرفتن ICT معنا پيدا نمي كند.

مهندس خسروي در ادامه سخنان خود با تاكيد بر توجه هر چه بيشتر به شعار سال ۱۳۹۰ گفت : سرعت و جهشي كه صنعت ICT به فعاليت هاي متنوع حوزه اقتصادي مي بخشيد مي تواند در تحقق شعار «جهاد اقتصادي» تاثير به سزايي داشته باشد. در شرايط تحريم اقتصادي و مسائل پيش آمده در سطح منطقه خاورميانه، اين اثرگذاري دوچندان خواهد بود.

ICT به عنوان يكي از مهمترين بسترهاي توسعه، زمينه لازم را براي اداره و مديريت اطلاعات از طريق توليد، پردازش، توزيع و مبادله اطلاعات و كاهش هزينه هاي مالي، تجاري و .... فراهم مي آورد.

پتانسيل هاي عجيب و كمتر قابل پيش بيني عرصه مخابرات و خدمات ارتباطي در زمينه كاهش مصرف انرژي چنان توجه سياستگذاران عرصه هاي توسعه مخابرات و ارتباطات جهاني را به خود جلب كرد كه پس از مدت كوتاهي با روشن شدن نقش اين نوع تكنولوژيها در ذخيره انرژي از يك طرف و حفظ محيط زيست از طرف ديگر؛ اجماع جهاني بهره مندي هر چه بيشتر از بسترهاي ارتباطي ، راه رشد و توسعه روزافزون و حتي لحظه به لحظه اين صنعت را فراهم كرد.

ايشان در پايان صحبتهاي خود با تاكيد مجدد بر تاثيرات غيرقابل اغماض بهره مندي از تكنولوژيهاي اطلاعاتي و ارتباطي در تسريع روند رشد اقتصادي اضافه كرد: در اين ميان فراهم آوردن زيرساختهاي مخابراتي و ارتباطات دوربرد در ايران نه تنها در شرايط بحراني اقتصاد كشور را نجات مي دهد، بلكه با رويكرد توليد علم و كاهش عظيم شكاف ديجيتال مي تواند زيرساخت هاي جامعه اطلاعاتي در ايران را فراهم كند. شركت ارتباطات زيرساخت نيز به عنوان بازوي نظام مقدس جمهوري اسلامي در سال ۱۳۹۰ در آرايش جهادي كشور سهيم است و در مسيري جهادگونه، پرسرعت بر قطار پيشرفت كشور خواهد افزود و سرمايه گذاري و سرعت در ايجاد زيرساختهاي ارتباطات دوربرد را در دستور كار خود قرار خواهد داد.
کد مطلب: 17574
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام