۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۸

نظر مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره واگذاری بخشی از مخابرات

ایتنا- محمود خسروی معتقد است واگذاری کابل‌های مسی مخابرات به این معنی نیست که حتما این بخش به شرکت ارتباطات زیرساخت منتقل شود چرا که حتی می توان اپراتور دیگری نیز ایجاد کرد که این قضیه را برعهده بگیرد.
نظر مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره واگذاری بخشی از مخابرات


مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره واگذاری کابل‌های مسی مخابرات گفت: بحث واگذاری کابل‌های مسی مخابرات به این معنی نیست که حتما این بخش به شرکت ارتباطات زیرساخت منتقل شود چرا که حتی می‌توان اپراتور دیگری نیز ایجاد کرد که این قضیه را بر عهده بگیرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود خسروی  در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر قرار باشد کابل مسی مخابرات جزو زیرساخت‌ها محسوب شده و به شرکت ارتباطات زیرساخت واگذار شود اظهار کرد: این که این تجهیزات زیرساختی محسوب می‌شوند یا خیر در همان زمان صدور پروانه هم مورد بحث قرار گرفت چرا که در همان دوره هم پیش بینی می‌شد که با واگذاری این تجهیزات نوعی انحصار در بخش خصوصی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در هر صورت این واگذاری صورت گرفت اما اکنون در بسیاری ازکشورهای دنیا ممکن است قسمت‌هایی که به همه اپراتورها مربوط می‌شود و همه به آن نیاز دارند به اپراتوری خاص سپرده شود تا بدون آن‌که خود آن اپراتور درحال رقابت باشد به دیگران سرویسی خاص را ارائه کند.

به گفته او در برخی کشورها چنین موضوعی وجود دارد و کاربران این اختیار و شانس را دارند تا به عنوان مثال هر دو ماه یکبار اپراتور خود را بدون آن که خطشان را عوض کنند تغییر دهند.

خسروی همچنین عنوان کرد: چنین بحث‌هایی در زمان واگذاری مخابرات هم مطرح بود اما به هر حال این واگذاری صورت گرفت و اکنون با تغییر مدیریت وزارتخانه، مذاکرات مجلس و اعتراضات نمایندگان درخصوص واگذاری‌ها و نحوه آن همچنین اپراتورهای مختلفی که نیاز دارند خدمات بر بستر کابل مسی ارائه کنند، وزیر جدید به این نتیجه رسیده‌اند که باید این قضیه مورد مطالعه و بررسی مجدد قرار گیرد و تصمیم جدیدی دراین زمینه اتخاذ شود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: البته این موضوع به این معنی نیست که حتما این بخش به شرکت ارتباطات زیرساخت منتقل شود چرا که حتی می توان اپراتور دیگری نیز ایجاد کرد که این قضیه را برعهده بگیرد.

معاون وزیر ارتباطات در عین حال گفت: البته در شرکت ارتباطات زیرساخت هم آمادگی قبول این بخش از کار به طور کامل وجود دارد چرا که پیش از جدایی مخابرات هم این پیوستگی وجود داشت و قسمت تلفن ثابت و این شرکت همه جزو یک مجموعه محسوب می‌شدند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا بخش دولتی قادر خواهد بود برنامه‌های توسعه‌ای بخش خصوصی را با همان سرعت پیش رود، اظهار کرد: باید دید که سرعت در بخش خصوصی چگونه بوده است؛ ما در حال حاضر در شرکت ارتباطات زیرساخت حدود ۱۰۴ تا ۱۰۵ هزار کیلومتر فیبر در جاده‌ها ایجاد کرده‌ایم و یکی از تقاضاهای بخش خصوصی این است که ما اجازه دهیم آن‌ها هم در کنار ما کابل هم مسیری برای خود ایجاد کنند. به همین دلیل شاید بتوان گفت که در این بخش شرکت ارتباطات زیرساخت در ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند موفق‌تر عمل کند.
کد مطلب: 27835
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
بی تردید انحصار هم توسط مخابرات و شرکت زیر ساخت لطمات بسیاری به توسعه فن آوری اطلاعات کشور خواهد زد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام