۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۹

اپراتور سوم آزمايشي آغاز به كار كرد

بهره برداري آزمايشي از نسل سوم شبكه تلفن همراه بعد از ظهر روز چهارشنبه (امروز) با حضور وزير رفاه و تامين اجتماعي و وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات آغاز مي شود.
اپراتور سوم آزمايشي آغاز به كار كرد

 قرارداد اجراي اپراتور سوم تلفن همراه كشور با 'شركت تامين تلكام ' متعلق به سازمان تامين اجتماعي،ارديبهشت ماه سال جاري باحضور 'رضا تقي پور' وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و 'صادق محصولي' وزير رفاه و تامين اجتماعي امضا شد. 

هر چند هنوز اطلاعات زيادي در مورد نحوه عرضه سيم كارتهاي اپراتور سوم اعلام نشده است، اما خدمات نسل سوم تلفن همراه كه كاربران ايراني نيز به زودي از آن برخوردار خواهند شد، بعنوان يك فناوري جهاني در دنيا شناخته شده است. 

ارايه بهينه اين خدمات در ايران مي تواند به حل بسياري از معضلات مانند ترافيك ، آلودگي هوا و صرف هزينه هاي بي مورد كمك كند . 

پيش از اين اخباري در مورد قيمت يك ميليون و ۲۰۰ هزارريالي (۱۲۰ هزار تومان) سيم كارت نسل سوم تلفن همراه منتشر شد ، اما مقامهاي رسمي اپراتور سوم و شركت تامين تله كام اين ارقام را تاييد نكردند.

خدمات نسل سوم تلفن همراه
در كنار خدمات اصلي همچون پيام كوتاه و پيام صوتي، نسل سوم امكان استفاده از طيفي گسترده تر از خدمات ارزش افزوده (VAS) را فراهم مي كند. اينترنت پرسرعت ،‌ انتقال اطلاعات(ديتا)، تلويزيون موبايل، بانكداري موبايل، خدمات مبتني بر مكان و انواع امكانات تصويري از جمله اين خدمات است.
از جمله خدمات ارزش افزوده نسل سوم تلفن همراه به شرح ذيل است:

اينترنت پهن باند بي سيم
انواع خدمات باند تلفن همراه از جمله مهمترين خدمات ارزش افزوده نسل سوم به شمار مي‌آيد كه امكان استفاده مشتركان از اينترنت پرسرعت بر روي تلفن و يا كامپيوتر خود حتي زماني كه در حال حركت هستند را فراهم مي كند.
براي اتصال به شبكه و بهره‌برداري از اين خدمات، مشتركان مي‌توانند از تلفن همراه و يا لپ‌تاپ خود استفاده كنند. براي استفاده از اينترنت برروي رايانه و لپ‌تاپ از يك مودم با اندازه مشابه حافظه‌هاي فلش استفاده خواهدشد.
سرعت اينترنت در نسل سوم تا ۴۲Mbps (مگابيت پيكسل در ثانيه) مي رسد و بسته هاي گوناگون با سرعت و حجم هاي متفاوت بنا به نيازها و قوانين كشور ارائه خواهد شد.

ارايه انواع محتواي عمومي و تخصصي
بسياري از خدماتي كه در نسل سوم شبكه‌هاي مخابراتي استفاده مي‌شود، خدماتي هستند كه اپراتور در آنها نقش ايجاد زيرساخت را دارد و ارايه آنها منوط به همكاري شركت‌هاي مختلف دولتي و خصوصي است.
در اين دسته از خدمات، انواع محتواي متني و چند رسانه‌اي مورد نياز با كمك بستر شبكه نسل سوم و با همكاري مجموعه‌هاي توليدكننده آن محتوا، در اختيار مشتركان قرار خواهد گرفت و ديگر خدمات به قرار زير است:

مشاهده كانالهاي تلويزيوني
با استفاده از اين سرويس،‌ كانال‌هاي تلويزيون بر روي موبايل قابل مشاهده‌است. مشتركان مي‌توانند به راحتي به اين كانالها دسترسي پيدا كرده و از برنامه‌هاي آن استفاده كنند. حق پخش برنامه‌هاي تلويزيوني را نيز مي‌توان از طريق گوشي و بر بستر شبكه نسل سوم پرداخت كرد. همچنين به كمك بستر شبكه نسل‌سوم مي‌توان فيلم يا كليپ‌هاي ويدئويي را براي مشتركين ارسال كرد و توسط گوشي آنها را دريافت كرد.
اين سرويس به مشتركان اجازه مي‌دهد انواع ويدئو و محتويات آن را انتخاب كرده و سپس آن را براي مشاهده به گوشي موبايل،‌لپ تاپ و يا غيره بفرستد.
گفتني‌است شبكه‌هاي خدمات نسل سوم به دليل ظرفيت و پهناي باند گسترده خود براي ارائه خدمات ويدئويي نيز در موقعيت بهتري نسبت به نسلهاي پيشين خود قرار دارند.

خدمات بانكي و بانكداري
با توجه به امنيت بالاي شبكه‌هاي نسل سوم و نيز ظرفيت انتقال انواع اطلاعات مورد نياز در شبكه بانكي، امروزه اين شبكه‌ها بستر قابل اطميناني براي انجام انواع خدمات بانكداري محسوب مي‌ شود.در اين راستا به كمك شبكه نسل‌سوم مشتركان بدون نياز به بسياري از مراجعات حضوري به شعب بانكها و طي‌كردن مراحل مختلف اداري فقط به كمك گوشي تلفن همراه خود، در اسرع وقت نيازهاي بانكي خود را برطرف خواهند كرد.

خدمات مبتني بر مكان‌
به كمك سرويس‌هاي مبتني بر مكان، اطلاعات آب و هوا يا ترافيك محلي به گوشي تلفن ‌همراه شما فرستاده مي‌شود. همچنين امكان جستجوي دوستان يا مراكز تجاري نزديك شما را فراهم مي كند. اين خدمات شامل تشخيص موقعيت شخص يا شي همچون يافتن نزديكترين باجه هاي بانكي الكترونيكي يا موقعيت يك دوست يا كارمند مي شود. رديابي مرسولات يا وسايل نقليه نيز از جمله خدمات ديگر اين سرويس مي باشند.
کد مطلب: 16934
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام