۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۵

آخرین تصمیم برای تعرفه‌های مخابراتی

رئیس شورای ملی رقابت از تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری خدمات مخابراتی و ابلاغ آن به شرکت مخابرات ایران و دیگر اپراتورهای مخابراتی خبر داد و گفت: با وجود این دستورالعمل اپراتورهای مخابراتی به هیچ وجه نباید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تبعیت کنند.
آخرین تصمیم برای تعرفه‌های مخابراتی


جمشید پژویان با بیان اینکه دستورالعمل و روش‌شناسی قیمت‌گذاری خدمات مخابراتی پیش از آغاز سال جدید به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شده است گفت: این دستورالعمل که فاز اول قیمت‌گذاری خدمات مخابراتی است و مربوط به چگونگی محاسبات و روش‌شناسی تعرفه‌های خدماتی می‌شود هم اکنون لازم الاجرا است و جزئیات این دستورالعمل و نحوه بسط آن برای تمامی خدمات مخابراتی در فاز دوم تعیین و ابلاغ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در فاز دوم تدوین دستورالعمل قیمت گذاری خدمات مخابراتی تمامی تعرفه‌ها مشخص خواهد شد ادامه داد: در فاز دوم پارامترهای قیمت‌گذاری تعیین خواهد شد و شرکت‌های مخابراتی می‌توانند براساس این دستورالعمل نسبت به قیمت‌گذاری خدمات خود اقدام کرده و تا زمانی که شورای رقابت موافقت خود را اعلام نکند قیمت‌ها تغییری نخواهد یافت.

پژویان با اشاره به برنامه‌ها و پیشنهادات مخابرات در بحث قیمت‌گذاری خدمات مخابراتی و گسترش آنها اضافه کرد: پاسخ شورای رقابت به این پیشنهادات در برنامه نهایی دستورالعمل منظور خواهد شد.

رئیس شورای رقابت تاکید کرد که این قیمت‌گذاری شامل تمام خدمات مخابراتی خواهد بود و از این پس اپراتورهای مخابراتی در بحث تعیین قیمت به هیچ وجه نباید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تبعیت کنند.

پژویان گفت: با توجه به دستورالعمل های قیمت‌گذاری به احتمال زیاد قیمت‌های مخابراتی در سال جدید تغییر و افزایش نخواهد داشت.

به گفته وی فاز دوم دستورالعمل قیمت‌گذاری مخابرات تا دو ماه آینده تصویب و ابلاغ خواهد شد و طبق قانون، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نباید در زمینه تعرفه‌گذاری خدمات مخابراتی و ارتباطی دخالتی داشته باشد.
کد مطلب: 17528
نام شما
آدرس ايميل شما