۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۴

و اينک...نسل هشتم کنسول‌ها

ایتنا- صنعت بازی، امروزه ار پول‌سازترین و پرطرفدارترین صنایع دنیای مدرین است.
و اينک...نسل هشتم کنسول‌ها


نوشین هژبرنژاد
نسل هشتم کنسول‌هاي بازي ویدئویی به زودي وارد بازار مي‌شود. اين در حالي است که پيشرفت‌ها در اين زمينه به اندازه‌اي گسترده بوده که اين صنعت را به يکي از پردرآمدترين و پر طرفدارترين صنايع تبديل کرده است. 


در نمايشگاه E3 محصولاتي رونمايي شد که در آينده‌اي نزديک وارد بازار مي‌شود. طبق نظر کارشناسان، کنسول‌هاي نسل جديد بيش از پيش از لحاظ کارايي به کامپيوترها، گوشي‌هاي تلفن هوشمند و تبلت‌ها نزديک شده‌اند. 

کاربران با کنسول‌هاي نسل هشتم مي‌توانند علاوه بر انجام بازي، به اينترنت متصل شوند، وارد شبکه‌هاي اجتماعي شده، فيلم ببينند، موسيقي گوش دهند و از فضاي ابر استفاده کنند. 

در حال حاضرXbox One و PS۴ در رقابتي جدي براي جلب نظر مخاطبان خود هستند. البته کنسول‌هايي مانند Ouya، Gamestick و Gamepop هم به ميدان رقابت وارد شده‌اند. وال استريت ژورنال نیز اطلاعات مختصري در رابطه با کنسول ساخت شرکت گوگل اعلام کرده است که با سيستم اندرويد کار مي کند. 

هم اکنون اين صنعت به اندازه‌اي گسترده شده که هيچ يک از شرکت‌هاي سازنده نمي‌توانند به تنهايي بازار فروش نسل بعدي را در اختيار بگيرند يا تغييرات عمده‌اي در آن ايجاد کنند. ولي برنامه‌هاي آينده اين شرکت‌ها در زمينه کنسول‌ها بسيار به هم نزديک است و آن کوچک‌تر کردن و تخصصي کردن هر چه بيشتر اين دستگاه‌هاست. 

در حال حاضر سه شرکت سازنده کنسول‌هايXbox One ،PS۴ و Wii U در رقابتي جدي، هم با يکديگر و هم با تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها قرار گرفته‌اند. زيرا که بازي‌هايي که روي تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها انجام مي‌شود مخاطبان زيادي را به سوي خود جلب کرده. اين در حالي است که بسياري از کارشناسان روي معايب و مزاياي بازي‌هاي کامپيوتري تحقيقات گسترده‌اي انجام داده‌اند. 

نتايج به دست آمده حاکي از آن است که بازي‌هاي کامپيوتري باعث بالارفتن حافظه بصري افراد مي شود و در نتيجه قدرت تصميم‌گيري در حل مسائل گوناگون را به اندازه قابل توجهي افزايش مي‌دهد. از طرفي روانشناسان جنبه اعتيادآور اين بازي‌ها، به‌ويژه بازي‌هاي آنلاين را بسيار منفي و زيانبار ارزيابي کرده‌اند. 

در رابطه با مشخصات کنسول‌هاي جديدXbox One و PS۴ ساخت شرکت‌هاي مايکروسافت و سوني از حالا جزئياتي منتشر شده است. اين کنسول‌ها پيش از تعطيلات سال نو ميلادي وارد بازار خواهند شد. 

در نمايشگاه E۳ امسال هم سه کنسول بيشتر مورد توجه قرار گرفت:
Nintendo Wii U
در ماه نوامبر، شرکت ژاپني نينتندو کنسول Wii U را به بازار عرضه کرد که شباهت‌هاي بسياري به کنسول Wii داشت. Wii U براي کنترل بازي مجهز به GamePad مي‌باشد که يک تبلت با صفحه نمايشگر لمسي است. 

با GamePad کاربران مي‌توانند روي صفحه نمايشگر تلويزيون بازي کنند به عنوان نمونه تيري که از کمان در صفحه نمايشگر GamePad رها مي‌شود مي‌تواند به هدفي در صفحه نمايشگر تلويزيون برخورد کند. 

GamePad همچنين به عنوان يک کنترل از راه دور براي شبکه تلويزيوني TVii عمل مي‌کند. با اتصال به شبکه اينترنت کاربران مي‌توانند به شبکه‌هاي اجتماعي و برنامه‌هاي ورزشي، خبري و سرگرمي شبکه Hulu دسترسي داشته باشد. 

بر خلافWii مدلWii U از کيفيت بالاتر گرافيکي برخوردار است. نينتندو گرافيک محصولات خود را به اندازه گرافيک Xbox۳۶۰ مايکروسافت وPS۳ سوني ارتقا داده است. قيمت اين کنسول ۳۰۰ دلار است ولي با وجود قيمت پايين نتوانست فروشي در حد انتظار داشته باشد.
 
اين شرکت پيش‌بيني فروش ۵.۵ ميليون دستگاه را داشته در صورتي‌که تا پايان ماه مارس تنها ۳.۵ ميليون دستگاه به‌فروش رسيده است.

Sony PlayStation ۴
اين کنسول در چند ماه آينده با قيمت ۳۹۹ دلار وارد بازار فروش خواهد شد. از ويژگي‌هايPS۴ دسترسي آسان به اينترنت و شبکه‌هاي اجتماعي است. 

کاربران مي‌توانند ويديويي از بازي‌ای که در حال انجام آن هستند را براي دوستانشان ارسال کنند تا همزمان آنها نيز مراحل انجام بازي را تماشا کنند. با اين کنسول مي‌توان به شبکه‌هاي Netflix، Hulu و آمازون دسترسي داشت و از خدمات ويديويي و موسيقي آن بهرمند شد.
 
باPS۴ کاربران تنها از طريق اينترنت مي‌توانند بازي‌هاي قديمي اين شرکت را انجام دهند. 

اين کنسول مانند PS۳ داراي يک درايوBlu-ray براي پخش فيلم مي‌باشد ولي نياز نيست تا از طريق اينترنت بروز رساني شود.

Microsoft Xbox One
اين کنسول قابليت دريافت و انجام فرامين صوتي هنگام اجراي بازي يا اتصال به اينترنت را دارد، همچنين داراي دوربين مي‌باشد تا فرامين را از طريق حرکات اعضاي بدن مانند سر، دست يا پا دريافت کند. 

کنسول جديد مايکروسافت به "همه در يک دستگاه" معروف است؛ زيرا به کاربر امکان انجام بازي، تماشاي فيلم و ويدئو ، گوش دادن به موسيقي، مرور صفحات اينترنت و اتصال به شبکه‌هاي اجتماعي را مي‌دهد. 

با Xbox One امکان استفاده از برنامه‌هاي شبکه HBO وجود دارد. فقط دستگاه تلويزيون مي‌بايست مجهز به کابل HDMI باشد. 

Xbox One هر ۲۴ ساعت يک بار با اتصال به اينترنت بروزرساني مي‌شود. اين کنسول‌ها قابليت پخش ديسک‌هايBlu-ray را دارند. 
گفتنی است، Xbox One پيش از تعطيلات سال جديد ميلادي با قيمت ۴۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. 
کد مطلب: 28099
نام شما
آدرس ايميل شما