۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۸

اعلام جرم دادستان تهران بر علیه مدیر تلگرام

ایتنا - دادستان تهران: این که شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع از رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود.
اعلام جرم دادستان تهران بر علیه مدیر تلگرام

دادستان تهران بر علیه مدیر شبکه پیام‌كسانی تلگرام اعلام جرم کرد.

به گزارش ایتنا، جعفری دولت‌آبادی این موضوع را در نشست شورای معاونان دادستانی تهران با موضوع نقش فن‌آوری اطلاعات در تسریع رسیدگی‌های قضایی اعلام نمود.

دادستان تهران اعلام کرد: علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است.

جعفری دولت‌آبادی افزود: این که شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع از رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود. به موجب این اعلام جرم، شبکه تلگرام علاوه بر ارایه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش، به بستر مناسب برای فعالیت سایر گروه‌های مجرمانه سازمان یافته تبدیل شده و ارتکاب جرایم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج نموده و تسهیل کرده است.
 
کد مطلب: 50320
برچسب ها: تلگرام
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
پاسخ مدیر تلگرام: "از شنیدن این خبر متعجب شدم. ما فعالانه محتوای تروریستی و پـرنوگرافیـک را در ایران حذف میکنیم. من فکر میکنم دلیل واقعی چیز دیگری باشد."
تلگرام کانالهای مروج فعالیت های تروریستی و کانالهای حاوی مطالب مستهجن رو حذف میکنه، اما مدیرش به آزادی بیان معتقده و مطالب رو صرف اینکه ما یا خودش دوست نداشته باشیم حذف نمیکنه، جرم از این بزرگتر؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
پاول دورف در صفحه تلگرام خودش اینگونه نسبت به این اقدام دادستانی واکنش نشون داد:
امروز ایران به لیست کشورهایی که نمیتوانم به آنها سفر کنم افزوده شد. دادستان تهران علیه من اعلام جرم کرده است. بیش از 40 میلیون نفر در ایران از تلگرام استفاده میکنند و ما هرگز حتی یک کانال سیاسی را مسدود نکردیم و دقیقا 0 بایت از داده های خود را (نه در ایران نه جاهای دیگر) در اختیار دولت قرار دادیم. روسیه، جایی که ما حدود 10 میلیون کاربر داریم هم به سرعت به سمت پیوستن به ایران در اعلام جرم علیه مدیریت تلگرام حرکت میکند. آنها ناراحت به نظر میرسند چون ما به "قانون یارووایا" که در تعارض با قانون اساسی است تن نداده و کلید های رمزگذاری خود را که خواهانش بودند در اختیارشان قرار ندادیم. من همیشه این گونه درخواستها را به صورت آنلاین منتشر میکنم، و امروز هم همین کار را با مکتوباتی که FSB (سرویس امنیت فدرال روسیه) طی هفته های اخیر به دفترمان در لندن ارسال کرده بود انجام دادم.
به خاطر پدر و مادرم عدم امکان مسافرت گاه و بیگاه به روسیه برای من دردناک تر از عدم امکان سفر به ایران است. اما پدر و مادرم زیاد برای مسافرت پیر نیستند و جهان هم هنوز بسیار بزرگ است.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام