۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۸

خودروهای ایمن جهان در سال 2018

ایتنا- مؤسسه‌ بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) پس از انجام بررسی های لازم، فهرستی از ایمن ترین خودروهای جهان را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است که در ادامه با آنها آشنا می شوید.
خودروهای ایمن جهان در سال 2018
 

لیست خودروهای ایمن جهان


از قدیم الایام خودروهای لوکس جزو امن ترین خودروها بوده اند. به این دلیل که معمولا آخرین فناوری های ایمنی و پیشگیری از تصادف در این کلاس از خودروها به کار می روند. فناوری هایی متفاوت از جمله کیسه هوا، سیستم ضد قفل ترمز و سیستم های پیشرفته دیگر مانند سیستم ترمز خودکار و سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط را می توان از جمله این فناوری ها دانست.
با این وجود، نتایج بررسی موسسات ایمنی جهان نشان می دهد که بعضی از خودروهای رده بالا از نظر محافظت از سرنشینان و پیشگیری از تصادف بهتر از دیگر خودروها عمل می کنند.

مؤسسه‌ بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، یکی از موسسات جهانی است که در زمینه بررسی ایمنی خودروها فعالیت می کند. این موسسه اخیراً تست‌های تصادف خود را سخت‌گیرانه‌تر کرده و بر همین اساس لیست خودروهای ایمن سال ۲۰۱۸ را اعلام کرده است. خوب است بدانید که IIHS یکی از سازمان های جهانی ایمنی بزرگراه است و هر سال خودروهای مختلف را در زمینه ایمنی می سنجد.

 

 
کارشناسان IIHS در اولین تست خود برای رده‌بندی خودروهای ایمن در سال ۲۰۱۸ دو کلاس ایمن پلاس Top Safety Pick Plus)) و ایمن (Top Safety Pick) را ایجاد کرده اند که به ترتیب شامل ۱۵ و ۴۷ خودرو می‌شود.
ملاک‌های دریافت نشان ایمن برای خودروها نتایج تصادف رو در رو،‌ برخورد از کنار، واژگونی و وضعیت چراغ‌های جلویی اتومبیل ها است. آزمایش‌های موسسه IIHS در مکانی مشخص در ایالت ویرجینیا انجام می‌شود.
نحوه امتیازدهی این موسسه ایمنی نیز با سایر موسسات ایمنی جهان متفاوت است. در این موسسه امتیازدهی به صورت عددی نیست بلکه به شکل توصیفی از کلمات خوب، قابل قبول، نسبتا ضعیف و ضعیف برای مشخص کردن عملکرد خودروها استفاده می‌شود. همچنین خودروهایی که در ایالات متحده به فروش می‌رسند نیز در این آزمون‌ها شرکت داده می‌شوند.

به طور کلی سطح ایمنی خودروهایی که در ادامه می آید در سطحی بوده که می تواند رضایت بخش باشد و مورد توجه همگان قرار گیرد. شواهد نشان می دهد که شرکت هایی مانند هیوندا، کیا و سوبارو توانسته اند در زمینه ایمنی تحول بزرگی حاصل کنند و محصولی قابل توجه عرضه کنند.
به عبارت بهتر، با توجه به واقعیات موجود می توان گفت که برندهای ژاپنی و کره ای توانسته اند موفقیت زیادی کسب کنند و نسبت به غربی ها عملکرد بهتری از خود نشان دهند.
خوب است بدانید که خودروهای ایمن اعلام شده از سوی این موسسه شامل خودروهای کلاس های مختلف می شود. با ایتنا همراه باشید تا با خودروهای ایمن سال 2018 آشنا شوید.
 

کلاس خودروهای کوچک


1-    شورولت ولت
2-    هیوندای یونیک هیبرید
3-    هیوندای الانترا
4-    هیوندای الانترا GT
5-    مزدا 3 سدان و هاچیک
6-    سوبارو کراس‌ترک
7-    تویوتا کورولا
8-    تویوتا پریوس
9-    تویوتا پریوس پرایم
 

کلاس خودروهای متوسط


1-    هوندا آکورد
2-    هیوندای سوناتا
3-    کیا اوپتیما
4-    نیسان آلتیما
5-    نیسان ماکسیما
 

کلاس خودروهای متوسط لوکس


1-    آلفارومئو جولیا
2-    آئودی A3
3-    آئودی A4
4-    بی‌ام‌و سری 3 سدان
 
بی ام و سری 3 سدان
 
 
5-    لکسوس ES
6-    لکسوس IS
7-    ولوو S60
8-    ولوو V60
 

کلاس خودروهای بزرگ


1-    کیا کادنزا
2-    تویوتا آوالون
 

کلاس شاسی ‌بلند کوچک


1-    هوندا CR-V
2-    هیوندای توسکان
3-    کیا اسپورتیج
4-    مزدا CX-3
5-    مزدا CX-5
6-    میتسوبیشی اوتلندر
7-    نیسان روگ
8-    سوبارو فورستر
9-    تویوتا راو4
 

کلاس شاسی بلند متوسط


1-    هوندا پایلوت
2-    کیا سورنتو
3-    مزدا CX-9
4-    تویوتا های‌لندر
 

کلاس شاسی بلند متوسط لوکس


1-    آکورا MDX
2-    آکورا RDX
3-    بیوک انویژن
4-    لکسوس NX
5-    لکسوس RX
6-    مرسدس‌بنز GLE کلاس
7-    ولوو XC90
 

کلاس مینی ون


1-    کرایسلر پسیفیا
2-    هوندا اودیسه
 

کلاس وانت پیکاپ بزرگ


1-    هوندا ریجلاین
 

10 خودروی برتر ایمن در سال 2018
 

 
مزدا

تمام 10 خودرویی که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم، رتبه خوب (Good) را از موسسه IIHS و 5 ستاره ایمنی را از موسسه NHTSA  دریافت کرده اند. تمام این خودروها به صورت استاندارد مجهز به سیستم ترمز اضطراری خودکار هستند و جزو خودروهای ایمن جهان در سال 2018 به شمار می روند.
لازم به ذکر است که این سیستم ها رتبه عالی ( (Superiorاز موسسه IIHS  را نیز دریافت کرده اند. یعنی این سیستم می تواند باعث جلوگیری از تصادف در خودروی مورد نظر شود یا در 2 آزمایش جداگانه که با سرعت های 19 و 40 کیلومتر در ساعت انجام می شود، سرعت خودروی مذکور را حداقل 8 کیلومتر در ساعت کاهش دهد. تمام این خودروها در آزمون عملکرد چراغ های جلو رتبه قابل قبول (Acceptable) یا خوب دریافت کرده اند. البته چراغ هایی که عملکرد خوبی دارند یا آپشن سفارشی هستند یا فقط در رده های تجهیزاتی بالا ارائه می شوند.

مشکلی که وجود دارد این است که متاسفانه موسسات IIHS و NHTSA فقط خودروهای رایج در بازار را آزمایش می کنند. بنابراین، سدان های لوکس مانند مرسدس کلاس S و بی ام و سری 7 که در مقیاس پایینتری تولید می شوند و خودروهای فوق لوکسی مانند رولزرویس و بنتلی در لیست خودروهای ایمن جهان قرار نگرفته اند. از سوی دیگر، بعضی از خودروهای جدید هم هنوز توسط این موسسات آزمایش نشده اند و در این لیست غایب هستند. در زیر لیست 10 خودروی برتر ایمن جهان می آید. با ما همراه باشید.
 

آکورا RLX


خوب است بدانید که تمام مدل های آکورا RLX در آزمون های IIHS و NHTSA رتبه برتر ایمنی را دریافت کرده اند، این در حالی است که این سدان بزرگ و لوکس خودروی پر فروشی به شمار نمی رود. آکورا RLX با مجموعه کاملی از امکانات پیشرفته جلوگیری از تصادف مانند سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم اخطار درباره خودروهای عبوری از پشت، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم های کمکی برای حفظ حرکت خودرو در بین خطوط و یک سیستم اخطار تصادف از جلو همراه با سیستم ترمز اضطراری خودکار در صورت احتمال برخورد از جلو (با رده بندی عالی از سوی (IIHS ارائه می شود.
 

آئودی A3


آئودی A3 سدان به صورت استاندارد با سیستم اخطار تصادف از جلو همراه با سیستم ترمز خودکار در سرعت های پایین ارائه می شود که باعث جلوگیری از تصادف در سرعت های پایین می شود. سیستم ترمز خودکار در سرعت های بالا و مجموعه کامل سیستم های پیشرفته جلوگیری از تصادف جزو آپشن های سفارشی هستند.
 
 

آئودی A3

جالب است بدانید که این خودرو کوچکترین و سبک ترین خودروی لوکس این گروه است و با وجود رده بندی های عالی در آزمون‌های تصادف و امکانات ایمنی پیشرفته ای که دارد، طبق قوانین فیزیک نمی توان از آن توقع داشت که در صورت تصادف با یک خودرو یا SUV  بزرگتر و سنگینتر عملکردی در حد آزمون های تصادف داشته باشد. با این حال، این خودرو نیز جزو خودروهای ایمن جهان است.
 

آئودی A4


آئودی A4 نیز مانند برادر کوچک‌تر خود A3 رتبه های عالی در آزمون های تصادف موسسات IIHS و NHTSA دریافت کرده است.
این خودرو به صورت استاندارد با سیستم اخطار تصادف و سیستم ترمز خودکار در سرعت های پایین ارائه می شود. سیستم ترمز خودکار در سرعت های بالا و 4 سیستم ایمنی پیشرفته دیگر جزو آپشن های سفارشی این خودرو به شمار می روند.
 

جنسیس G80


جنسیس G80 نیز یکی دیگر از خودروهای ایمن جهان در سال 2018 به شمار می رود. این خودرو یک خودروی مجلل و توانمند به شمار میرود، نام سابق این خودرو هیوندا جنسیس بود. این خودرو نه تنها در تمام آزمون های تصادف رتبه برتر کسب کرده است بلکه به صورت استاندارد همراه با سیستم اخطار هنگام تصادف از جلو، سیستم های ترمز خودکار در سرعتهای پایین (رانندگی در شهر) و سرعت های بالا (بزرگراه)، سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم هشدار درباره خودروهای عبوری از پشت و سیستم کمکی حفظ حرکت خودرو در بین خطوط ارائه می شود.
 

 جنسیس G90


جنسیس G90 بزرگترین سدان برند جنسیس است. قبل از پیدایش برند جنسیس، این خودرو هیوندا ایکاس نام داشت. جنسیس G90 در آزمون های تصادف موسسه IIHS رتبه برتر ایمنی را دریافت کرده ولی موسسه NHTSA  هنوز آن را آزمایش نکرده است. این خودرو نیز مانند جنسیس G80 به صورت استاندارد با مجموعه کاملی از امکانات ایمنی پیشرفته مانند سیستم ترمز خودکار هنگام برخورد از جلو ارائه می شود. گفتنی است؛ عملکرد این سیستم در جنسیس G90 رتبه عالی را کسب کرده است.
 

 لکسوس ES


لکسوس ES350 یک سدان متوسط محبوب است که مدت ها به عنوان یک انتخاب ایمن و معقول در میان سدان های لوکس مطرح بوده است. این خودرو رتبه برتر را در آزمون های ایمنی دریافت کرده و به صورت استاندارد مجهز به سیستم های اخطار تصادف از جلو (با رده بندی عالی)، سیستم ترمز خودکار، سیستم اخطار خروج از لاین همراه با سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط است. گفتنی است، سیستم اخطار نقاط کور و سیستم هشدار درباره عبور خودروها از پشت خودرو جزو آپشن های سفارشی در لکسوس ES به شمار می روند.
 
لکسوس ES
با توجه به تمامی این نکات این خودرو نیز در میان خودروهای ایمن جهان قرار گرفته است.
 

7 لکسوس IS


لکسوس IS سدان رقیب بی ام و سری 3 است و ویژگی متمایز آن سیستم ترمز خودکار (با رده بندی عالی) و مجهز بودن به مجموعه امکانات پیشرفته جلوگیری از تصادف به صورت استاندارد است که شامل سیستم اخطار تصادف از جلو، سیستم ترمز خودکار در صورت احتمال برخورد از جلو و سیستم اخطار خروج از لاین همراه با سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط است. سیستم اخطار نقاط کور و سیستم هشدار درباره عبور خودروها از پشت جزو آپشن های سفارشی این خودرو به شمار می روند. این امکانات با پرداخت مبلغ اضافی در بی ام و سری 3 ارائه می شوند.
 

 مرسدس E کلاس


مرسدس E کلاس طراحی زیبا و عملکرد استواری دارد و نامش در میان خودروهای ایمن جهان به چشم می خورد. این خودرو در آزمون های تصادف رتبه های برتر را کسب کرده است. این خودرو به صورت استاندارد با سیستم اخطار تصادف از جلو و سیستم ترمز خودکار (با رده بندی عالی) ارائه می شود. ولی بقیه سیستم های ضروری و پیشرفته جلوگیری از تصادف جزو آپشن های سفارشی در این خودرو به شمار می روند.
 

ولوو V60


این خودرو نسخه استیشن واگن مدل S60 سدان است و مانند مدل سدان در تمام آزمون های تصادف ضروری پیروز شده است و سیستم ترمز خودکار در سرعت های پایین جزو آپشن های استاندارد این خودرو به شمار می رود. سیستم ترمز خودکار در سرعت های بالا، سیستم اخطار تصادف از جلو، سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم اخطار نقاط کور، سیستم هشدار درباره عبور خودروها از پشت خودرو و سیستم حفظ حرکت خودرو بین خطوط جزو آپشن های سفارشی ولوو V60 هستند.
 

 ولوو S60

این خودرو نسبت به آنچه که بعضی از مالکین سابق ولوو انتظار دارند تجربه رانندگی اسپرت تری دارد، با این حال این خودرو با کسب امتیاز برتر در آزمون های IIHS و NHTSA اعتبار برند ولوو در زمینه ایمنی را حفظ کرده است و مجموعه گسترده ای از آخرین امکانات ایمنی را ارائه می دهد. خوب است بدانید که موسسه IIHS عملکرد سیستم های ترمز خودکار ولوو S60 را عالی ارزیابی کرده است. سیستم ترمز خودکار در سرعت های پایین در این خودرو به صورت استاندارد نصب می شود. با استفاده از این سیستم خودرو می تواند برای جلوگیری از برخورد با خودروهای دیگر، دوچرخه سواران، عابرین پیاده و حتی حیوانات بزرگ مانند گوزن به صورت خودکار ترمز کند. با توجه به این شرایط این خودرو نیز در لیست خودروهای ایمن جهان قرار گرفته است.

 
کد مطلب: 54401
برچسب ها: خودرو
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام