۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۲
عليپور

چرا اعلام برائت نمي‌كنيد؟

ايتنا - رفتارهای ضداخلاق فرد مدعی مالکیت این لیست(که نمونه آن را به تکرار و در نوشته‌های مذمومشان در روزهای اخیر شاهد بوده‌ایم) موجب برداشت یکسان منتقدین از افراد و شخصیت‌های بعضا بسیار محترم و وجیه حاضر در اتحاد ۱۵ می‌گردد
چرا اعلام برائت نمي‌كنيد؟


احمد عليپور
-------------------------------------------------

جناب آقای فخری
اولا بسیار خوشحالم که بالاخره پس از ۶ سال حضور مداومتان در هیئت مدیره سازمان نصر تهران و در آستانه بازنشستگی اجباری به لطف اساسنامه، بالاخره آحاد صنف با چهره و نظرات شما در رسانه‌های تخصصی صنف ما آشنا می‌شوند.
ثانیا نظر شما را به متن زیر که در جواب سوال همکار بسیار گرامیم و نامزد محترم این انتخابات، جناب آقای مهرداد سیجانی ارسال کرده‌ام جلب می‌نمایم و امیدوارم ابهامات جنابعالی و دوستان عزیزتان نیز در این باب رفع شود.


جناب آقای سیجانی
با سلام و احترام متقابل، در جواب سوالی که در سایت رسمی اتحاد ۱۵ از اینجانب در رابطه با شان نامزدهای انتخاباتی مورد حمایت اینجانب و مقایسه آن با شان فعلی کرسی هیئت مدیره سازمان فرموده‌اید، ضمن تشکر از فرصتی که جهت تبیین نظر اینجانب فراهم آوردید، مایلم توضیحات زیر را به اطلاع آن بزرگوار برسانم:

تصدیق می‌فرمائید که هر جایگاه شغلی در هر نهاد، بنگاه و شرکتی دارای شان و اعتباری خاص است که کاملا وابسته به جایگاه اجتماعی یا اقتصادی و تاثیرگذاری فعلی آن نهاد یا بنگاه و یا سابقه افرادی است که قبلا در آن جایگاه دارای مسئولیت بوده‌اند. مقایسه بعمل آمده در رابطه با شان صنفی برخی از کاندیداهای گرامی با اعتبار فعلی کرسی هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در واقع تذکر این نکته است که سازمان و کرسی هیئت مدیره آن –به هر دلیل– متاسفانه هنوز به آن سطح از اعتبار نرسیده که همه مدیران همکار صنفی ما آرزوی کسب آن را داشته باشند و بسیاری از مدیران شرکت‌های صاحب‌نام(و نه لزوما پولدار) هم اکنون شان و اعتبار صنفی بالاتری از وضعیت فعلی کرسی هیئت مدیره سازمان را دارند و در اعلام نامزدی خود قطعا دنبال هویت جدید بالاتری نیستند.

در این موضوع به هیچوجه دنبال مقایسه جیب و ثروت افراد نبوده و اصولا اعتقادی به اینکه ثروت یک مدیر صنفی برای وی اعتبار و شان ویژه‌ای به همراه دارد ندارم. اعتقاد کامل دارم که برآیند اعتبار افراد مورد حمایتم در لیست پیشنهاد ۲۰ بالاتر از جایگاه فعلی سازمان در جامعه است و البته خود بنده نیز بعنوان یکی از اعضای دور اول هیئت مدیره سازمان، حتما در این نزول جایگاه سازمان مقصر بوده‌ام، مسئولیت این قصور را پذیرفته و امیدوارم مدیران جدید سازمان با شان ذاتی بالاتر، آن را جبران نمایند.

در سال‌های اخیر و انتخابات گوناگون صنفی مشخص شده است که یکی از انگیزه‌های نامزدی برخی از همکاران صنفی در کسب کرسی برخی تشکل‌ها و از جمله همین سازمان خودمان، بدست آوردن اعتبار و جایگاه و شان صنفی بالاتر از آنچه از فعالیت مدیریتی در بنگاه شخصی خود بدست آورده‌اند بوده و تاریخ تشکل‌های صنفی حوزه فناوری، گواه این نکته است که این عده نهایت سوءاستفاده از این عنوان را نیز بعمل آورده و متاسفانه در برخی تشکل‌ها کماکان هم مشغول سوءاستفاده از جایگاه و تسویه حساب‌های شخصی هستند.

همین انگیزه متاسفانه مورد استفاده بعضی افراد در سایه که در تهیه لیست‌های انتخاباتی برای صنف، صاحب سرقفلی و ادعا شده‌اند، قرار گرفته و از این راه مدیریت تشکل‌ها را به انحراف می‌کشند. متاسفانه و ناعادلانه رفتارهای ضداخلاق فرد مدعی مالکیت این لیست(که نمونه آن را به تکرار و در نوشته‌های مذمومشان در روزهای اخیر شاهد بوده‌ایم) موجب برداشت یکسان منتقدین از افراد و شخصیت‌های بعضا بسیار محترم و وجیه حاضر در اتحاد ۱۵ می‌گردد و بالشخصه با توجه به حضور برخی از همکاران بسیار عزیز و معتبر صنفی در آن لیست از این سوءبرداشت احتمالی اعضای صنف متاسفم، اما نمی‌دانم چرا شما عزیزان با عدم اعلام برائت از این رفتار و ادبیات به شدت منافقانه و گاه چندش‌آور برای تخریب رقبای انتخاباتی خود، به این سوءتعبیر کمک می‌کنید.

امیدوارم توضیحات فوق موجب رفع ابهام جنابعالی و سایر همکاران محترم صنفی شده باشد و تقاضا دارم با دوری جستن از روش‌های پوپولیستی و هدایت انتخابات به سمت تقابل فقر و غنا و یا ایجاد شبهه "البته تاکتیکی"حضور شرکت‌های بزرگ علیه شرکت‌های کوچک و نیز سیاسی کردن انتخابات... کمی نیز به ساعات و روزهای پس از انتخابات و بازگشت به شرایط عادی و لزوم رعایت احترام متقابل و تعاملات درون صنفی، در هر کرسی و جایگاهی که هستیم یا خواهیم بود بیاندیشیم.
 
کد مطلب: 19861
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
دعوا سر لحاف ملاست؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام