۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۵

آیفون تاشو با قابلیت خود‌ترمیم‌گری

ایتنا - بر اساس سند ثبت اختراع جدید اپل مشخص شده است که این شرکت ممکن است در حال طراحی و توسعه یک آیفون تاشو با لایه‌ای «خود‌ـ‌ترمیم‌گر» روی صفحه نمایش گوشی باشد تا فرورفتگی‌ها و خراش‌ها را به‌صورت خودکار پر کند.
آیفون تاشو با قابلیت خود‌ترمیم‌گری


رقبای اصلی اپل مانند سامسونگ، گوگل و وان‌پلاس پیش‌تر گوشی‌های هوشمند تاشو عرضه کرده‌اند، و نمونه‌های جدیدتر آن‌ها در پی بهبود طراحی‌های اولیه‌اند.

به‌عنوان مثال، مدل‌های فیلیپ (Flip) و فولد ۵ (Fold 5) سامسونگ گلکسی صفحه نمایش باریک‌تری دارند، که قطر خط تای وسط را کاهش می‌دهد و به انعطاف‌پذیری بیشتر گوشی کمک می‌کند.

اپل در سند ثبت اختراع جدیدش به دو نمونه اولیه آیفون تاشو را اشاره کرده است و شاید مشغول کار روی آیپد تاشو نیز باشد. آیفون تاشو با صفحه نمایش نازک ممکن است تا سال ۲۰۲۶ عرضه شود.

صفحه نمایش نازک‌تر سبب شده است که گوشی‌های هوشمند تاشو بیشتر دچار خراش و ضرب‌دیدگی شوند؛ و حتی آسیب‌پذیرتر باشند و راحت‌تر بشکنند.

به نظر می‌رسد اپل در تلاش است با روکشی از «ماده خود‌ـ‌ترمیم‌گر» روی صفحه نمایش بر این مشکل غلبه کند که «ممکن است حتی بدون دخالت خارجی فرورفتگی را پر کند».

در طراحی‌های صفحه نمایش که این غول سیلیکون ولی در ثبت سند اختراع جدیدش نشان داده است، به نظر می‌رسد که دستگاه با به‌کارگیری گرما، نور یا جریان برق روی سطح صفحه نمایش، فرایند «ترمیم» را فعال می‌کند.

اپل در طراحی‌های پیشین به فناوری «خود‌ـ‌ترمیم‌گری» اشاره‌ای داشته است اما در زمینه گوشی‌های تاشو نبود.

این غول فناوری گفته است: «برای کمک به کاهش تعداد فرورفتگی‌ها، خراش‌ها یا سایر نقص‌ها در لایه پوششی نمایشگر، این لایه پوششی نمایشگر ممکن است لایه‌ای از مواد خود‌‌ـ‌ترمیم‌گر را شامل شود.»  

یکی از طراحی‌های اپل از «رساناهای شفاف» استفاده می‌کند که لایه پوششی نمایشگر گوشی تلفن را هنگام شارژ یا وقتی کاربر این قابلیت را فعال کند، گرم می‌کند.

از سوی دیگر، اپل می‌گوید که نور، مثلا یک منبع اشعه فرابنفش جداگانه، نیز ممکن است برای آغاز فرایند «ترمیم» صفحه نمایش به کار رود.

هنوز روشن نیست این فناوری در کدام گوشی تلفن، لپ‌تاپ یا تبلت خاص به کار خواهد رفت.

سند ثبت اختراع اپل نوآوری صفحه نمایش این شرکت را «نوعی پلیمر یا هر ماده دلخواه دیگر دارای خواص خود‌ـ‌ترمیم‌گری» توصیف می‌کند.

این ماده روکش ممکن است «سراسر سطح بیرونی پوشش نمایشگر را در بر بگیرد».
کد مطلب: 79053
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام