۰
plusresetminus
شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵

کشف دنیایی جدید در همسایگی زمین!

ایتنا - دانشمندان سیاره‌ای به اندازه زمین در فاصله‌ای نزدیک به ما کشف کرده‌اند که می‌تواند سکونتگاه انسان یا موجودات فضایی باشد.
کشف دنیایی جدید در همسایگی زمین!

این سیاره که Gliese 12 b نام دارد، تنها 40 سال نوری از زمین فاصله دارد و توسط تیمی از ستاره شناسان دانشگاه وارویک با استفاده از ماهواره‌های ناسا کشف شده است. Gliese 12 b با دمای سطحی حدود 42 درجه سانتیگراد، یکی از معدود سیارات سنگی شناخته شده‌ای است که از نظر تئوری می‌تواند از حیات پشتیبانی کند.

هنوز اطلاعات دقیقی از جو این سیاره در دست نیست، اما دانشمندان معتقدند که اندازه‌ای مشابه زهره دارد و هر 12.8 روز زمینی به دور ستاره میزبان خود می‌چرخد.
 

نزدیک‌ترین سیاره معتدل به اندازه زمین


کشف Gliese 12 b گامی مهم در جهت یافتن سیارات قابل سکونت در خارج از منظومه شمسی ما است. این سیاره به عنوان "نزدیک‌ترین سیاره معتدل به اندازه زمین که تاکنون کشف شده است" شناخته می‌شود و می‌تواند به دانشمندان در درک بهتر شرایط لازم برای وجود حیات در سیارات دیگر کمک کند.
 

ویژگی‌های Gliese 12 b


•  دمای سطح: 42 درجه سانتیگراد (107 درجه فارنهایت)
•  اندازه: 1.6 برابر زمین
•  فاصله از ستاره میزبان: 7 درصد فاصله زمین تا خورشید
•  مدار: 12.8 روز زمینی
•  ستاره میزبان: Gliese 12 (یک کوتوله قرمز سرد)

کشف Gliese 12 b دریچه‌ای جدید به سوی درک ما از کیهان می‌گشاید. این سیاره یادآور این موضوع است که کهکشان ما مملو از سیارات بالقوه قابل سکونت است و شاید در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد کشف سیاره‌ای با شرایط مناسب برای زندگی انسان باشیم.
کد مطلب: 79052
برچسب ها: زمین Gliese 12
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام