۰
plusresetminus
جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۷
در ماجرای محدودیت‌های اپ استور

تلاش اپل برای فرار از جریمه ۲ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا

ایتنا - این شکایت اسپاتیفای قبل از اجرایی شدن «قانون بازارهای دیجیتال» مطرح شده بود. این قانون درگاه‌بان‌های تعریف‌شده - از جمله اپل و گوگل به عنوان مالک پلی استور - را از ممنوع کردن توسعه‌دهندگان از اطلاع‌رسانی به کاربران درباره راه‌های ارزان‌تر تهیه محصولات‌شان در خارج از اپ استورهایشان منع می‌کند.
تلاش اپل برای فرار از جریمه ۲ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا
اپل رسما جریمه 1.8 میلیارد یورویی (1.95 میلیارد دلاری) صادر شده توسط اتحادیه اروپا را به چالش کشیده است. در پی شکایتی که اسپاتیفای در سال 2019 مطرح کرده بود، این اتحادیه این جریمه را در ماه مارس پس از آن تصویب کرد که مشخص شد اپل خدمات پخش موسیقی رقبایش را در اپ استور محدود کرده است.
 
به گزارش ایتنا، در آن زمان، اپل تاکید کرد که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد و استدلال کرد که اتحادیه اروپا نتوانسته «شواهد معتبری از متضرر شدن مصرف‌کنندگان بیابد». بلومبرگ گزارش داده است که اپل اکنون، با هدف لغو این حکم، شکایت کرده است.
 
علاوه بر این جریمه، اتحادیه اروپا به اپل دستور داده است تا دست از جلوگیری از اطلاع‌رسانی پلتفرم‌های رقیبش در حوزه پخش موسیقی به کاربران، درباره اینکه می‌توانند در خارج از اپ استور با هزینه کمتری ثبت‌نام کنند، بردارد. اسپاتیفای مدعی شده بود که برای جبران هزینه‌های مربوط به نحوه اداره اپ استور توسط اپل ناچار شده است هزینه آبونمان را افزایش دهد.

 

این در حالی است که اسپاتیفای امکان ارتقاء (آپگرید) مستقیم به وضعیت ممتاز (Premium) را از طریق اپ iOS خود فراهم نکرده است – انجام این کار به معنای واریز کمیسیونی به حساب اپل است. اما اپل، به نوبه خود، معتقد است که اسپاتیفای هیچ چیزی به آن پرداخت نمی‌کند، حتی با اینکه اسپاتیفای از APIها، ابزارهای تست بتا و ابزارهای دیگر آن بهره می‌برد.
 
این شکایت اسپاتیفای قبل از اجرایی شدن «قانون بازارهای دیجیتال» مطرح شده بود. این قانون درگاه‌بان‌های تعریف‌شده - از جمله اپل و گوگل به عنوان مالک پلی استور - را از ممنوع کردن توسعه‌دهندگان از اطلاع‌رسانی به کاربران درباره راه‌های ارزان‌تر تهیه محصولات‌شان در خارج از اپ استورهایشان منع می‌کند. اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال بررسی عملکرد هر دو شرکت در زمینه رعایت این قانون است.
کد مطلب: 79023
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام