۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۷

درباره رایانه‌های مجهز به هوش مصنوعی مایکروسافت

ایتنا - مایکروسافت دسته جدیدی از رایانه‌های شخصی مجهز به ویژگی‌های هوش مصنوعی را رونمایی کرد.
درباره رایانه‌های مجهز به هوش مصنوعی مایکروسافت

مایکروسافت دسته جدیدی از رایانه‌های شخصی مجهز به ویژگی‌های هوش مصنوعی را رونمایی کرد. این در حالی اتفاق می‌افتد که تسریع در ادغام این فناوری نوظهور در محصولات در سراسر تجارت خود و رقابت با اپل و آلفابت را افزایش می‌دهد.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در کنفرانسی در مقر این شرکت در ردموند، واشنگتن، آنچه را که مایکروسافت رایانه‌های شخصی «Copilot+» نامید، ارائه کرد و گفت که این محصولات را با گروهی از تولیدکنندگان از جمله ایسر و ایسوس به فروش خواهد رساند.

این دستگاه‌ها بدون نیاز به مراکز داده ابری می‌توانند وظایف هوش مصنوعی بیشتری را انجام دهند، قیمت آنها از 1000 دلار شروع می شود و در 18 ژوئن عرضه می‌شود.

قابلیت جستجوی برتر
مایکروسافت قابلیتی به نام Recall را به نمایش گذاشت که به کاربران کمک می‌کند فایل‌ها و سایر داده‌هایی را که در رایانه‌های خود مشاهده کرده‌اند، پیدا کنند، حتی اگر این برگه در مرورگر اینترنت باز باشد. این شرکت همچنین فاش کرد که دستیار صوتی آن (Copilot) به عنوان یک مربی مجازی در زمان واقعی برای یک کاربر در حال انجام بازی ویدیویی (Minecraft) عمل می کند.

یوسف مهدی، از مدیران مایکروسافت گفت که این شرکت انتظار دارد در سال آینده 50 میلیون رایانه شخصی با هوش مصنوعی خریداری کند.

بر اساس داده‌های شرکت تحقیقاتی گارتنر، محموله‌های جهانی رایانه‌های شخصی در سال گذشته حدود 15 درصد کاهش یافت و به 242 میلیون دستگاه رسید. این آمار نشان می‌دهد مایکروسافت انتظار دارد دسته جدید رایانه‌ها حدود یک پنجم کل رایانه‌های فروخته شده را تشکیل دهند.

مدیران مایکروسافت همچنین گفتند که ChatGPT-4o، آخرین نسخه ربات محبوب ChatGPT که توسط OpenAI توسعه یافته است، به‌زودی به عنوان بخشی از ربات مایکروسافت CoPilot، در دسترس خواهد بود.

تبلت‌ها و دستگاه‌های موبایل
مایکروسافت همچنین نسل جدیدی از تبلت‌های سرفیس پرو و رایانه‌های همراه (سرفیس لپ‌تاپ) را معرفی کرد که دارای تراشه‌های کوالکام هستند.

هفته گذشته OpenAI که توسط مایکروسافت و گوگل آلفابت پشتیبانی می‌شود، فناوری‌های هوش مصنوعی رقیب را نشان دادند که می‌توانند از طریق صدا در زمان واقعی پاسخ دهند و قطع شوند.

گوگل همچنین اعلام کرد که چندین ویژگی هوش مصنوعی مولد را به موتور جستجوی خود اضافه خواهد کرد.

از زمانی که این شرکت چیپ‌ست‌های خود را بر اساس طراحی‌های ARM عرضه کرد و پردازنده‌های اینتل را حذف کرد، صنعت کامپیوتر تحت فشار فزاینده‌ای از سوی اپل قرار گرفت.

پردازنده‌های طراحی شده توسط اپل برای رایانه‌های مک نسبت به تراشه‌های رقیب که انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، عمر باتری برتر و عملکرد سریع‌تری را ارائه می‌کنند.
کد مطلب: 79007
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام