۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۰

تمسخر گوگل به‌خاطر اشتباهات در نتایج جستجوی هوش مصنوعی

ایتنا - ​​​​​​​گوگل به دلیل ابزار AI Overviews به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی مورد تمسخر قرار گرفته است.
تمسخر گوگل به‌خاطر اشتباهات در نتایج جستجوی هوش مصنوعی

گوگل در آوریل گذشته آزمایش ابزار AI Overviews را در نتایج جستجو برای تعداد کمی از کاربران در بریتانیا آغاز کرد.

به گزارش ایتنا، این ویژگی در نمایشگاه سالانه Developers Expo در اواسط ماه مه برای همه کاربران در ایالات متحده نیز راه اندازی شد.

این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، خلاصه‌ای از نتایج جستجو را ارائه می‌دهد، بنابراین کاربران مجبور نیستند فهرست طولانی وب‌سایت‌ها را برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود جستجو کنند.

 


اگرچه گوگل به کاربران هشدار می‌دهد که این ویژگی هنوز در مرحله آزمایشی است، اما احتمالاً به طور گسترده و البته قابل اعتماد کاربران، مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که گوگل، موتور جستجوی منتخب برای بسیاری از کاربران اینترنت است و بیش از 90 درصد بازار جهانی را تشکیل می‌دهد.

شاید جالب باشد بدانید که ابزار AI Overviews گوگل به برخی از کاربرانی که مثلا  در جستجوی نحوه چسبندگی بهتر پنیر به پیتزا بودند، گفت که می‌توانند از چسب غیر سمی استفاده کنند! و همچنین  برخی کاربران نیز گزارش دادند که این ابزار می‌گوید که زمین شناسان توصیه می‌کنند انسان‌ها روزانه یک سنگ بخورند!

همین پاسخ‌های  ابزار AI Overviews باعث تمسخر گسترده گوگل در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها شد اما این شرکت فناوری کماکان اصرار داشت که این ویژگی به خوبی کار می‌کند، و در توجیه این ایرادات، گفت که این نمونه‌ها بسیار غیر معمول هستند و تجربیات اکثر افراد را نشان نمی‌دهند!

 
 

اشباه تکراری


توهمات ناشی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد  نه تنها برای گوگل مشکل ایجاد می‌کند، بلکه به عنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان، بیشتر نیز زیر ذره بین قرار می‌گیرد.

از فوریه گذشته، این اولین بار نیست که گوگل با مشکلاتی در زمینه هوش مصنوعی مواجه می‌شود، و مجبور می‌شود به طور موقت چت ربات "جمینای" را متوقف کند.
کد مطلب: 78999
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام